Page 39 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 39
1. fejezet: Közösségi média és oktatás 37 – Irányítás és tulajdonlás. A diákok létrehozhatják saját közösségi és intellektuá- lis jelenlétüket a közösségi médiában. Azzal, hogy létrehozzák saját blogjukat vagy animációjukat, nem külső vagy valamiféleképpen „hamis” tartalmat alkot- nak, hanem valamit, ami bennük már létezett. – Nagyobb igyekezet. A diákok igyekeznek jobban teljesíteni, amikor tudják, hogy munkájukat nyilvánosságra hozzák. Nagy ösztönző erő tud lenni, ha tudják: nem csak a tanáruk mond véleményt a munkájukról. – Közönség. Rendkívül izgalmas és önbizalomnövelő lehet, ha a diákok nagyobb közönségtől kapnak visszajelzést. – Szerzői kiadás. A saját munkák kiadásának és/vagy az információ megosztásá- nak egyszerűsége arra ösztönzi a diákokat, hogy akarják megosztani az általuk előállított tartalmat, és a lehető legjobban teljesítsenek. – Kreativitás. A közösségi média rengeteg módot és kifejezési eszközt biztosít a kreativitásnak a szövegektől a hangfájlokon át az animációkig. Menedzsment- és adminisztrációs előnyök Az oktatási előnyök mellett a közösségi média az osztálytermi tanulás szervezésé- nek és irányításának perspektívájából is hasznos lehet. Oradini és Saunders (2007) a Westminster Egyetem számára készített tanulmányban taglalja az e-portfóliók alkalmazásának előnyeit. Ilyen előnyök mutatkoznak iskolai környezetben a blogok használatában is: – Könnyű visszajelzés. A közösségi médiumok többsége támogat valamilyen kom- ment- vagy „üzenőfal”-funkciót. A tanárok egyéni visszajelzést tehetnek az adott alkalmazást használó diákok megnyilvánulásaira, a diákok pedig tanulhat- nak a mások oldalain elhelyezett visszajelzésekből is. – A diákok tanulási műveleteinek nyomon követése. Számos közösségi médium te- szi lehetővé a diákok munkájában az archiválást és az adatokban való keresést, így az oktató közbe tud avatkozni, ha problémát észlel. – Intézményen kívüli hozzáférés. Ez a tanár és a diák számára is hasznos: nem kell az osztályteremben lenni az iskolai munka értékeléséhez. – Kommunikáció a szülőkkel. A szülők az interneten követhetik nyomon gyerme- kük munkáját, kapcsolatba léphetnek a tanárral (és a tanár velük), a tanuló elő- menetelével kapcsolatos bármilyen problémáról tárgyalhatnak. – A diákok könnyen beadhatják munkájukat. Online közösségi médium használa- tával a diákok egyszerűen adhatják le kész feladataikat; nem kell többé kinyom- tatni és papír alapon beadni. – Szervezettség. Armstrong et al. (2004) egy korai tanulmánya megállapítja, hogy azok a diákok, akiknek tanulására nem jellemző a rutin és a rendszeresség,
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44