Page 38 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 38
36 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Előnyök a kommunikáció, az együttműködés, a részvétel és a szocializáció területén A közösségi média oktatásbeli szerepének egyik legizgalmasabb tulajdonsága ép- pen az, hogy közösségi jellegű. Lehetővé teszi, hogy szakítsunk a monolitikus ta- nulás paradigmájával, és az árnyaltabb, részletesebb, konstruktivista, aktív, szituá- ciós pedagógiát (situated pedagogy) valósítsuk meg. – Kommunikáció. A közösségi média a legegyszerűbb megközelítésben kommuni- katív. Eleve azért jött létre, hogy a felhasználók kapcsolattartását és párbeszédét elősegítse. – Együttműködés és csapatmunka. Ha megfelelően tervezzük és adjuk ki a felada- tokat, és alaposan nyomon követjük, támogatjuk a feladatok teljesítését, a közös- ségi média felhasználható arra, hogy együttműködésre, egyeztetésen alapuló problémamegoldásra ösztönözze a diákokat. – Közösség  és  részvétel. Talán még sosem volt könnyebb a közösségekben való részvétel. A közösségi média kiváló platformot teremt a felhasználóknak arra, hogy beszélgessenek, tartalmakat osszanak meg, információt fedezzenek fel és ismeretségeket kössenek, csoportokat alkossanak. – Közönség és részvétel. A diákoknak minden esetben fgyelembe kell venniük a közönséget, valahányszor online közzéteszik munkájukat. Ennek során megta- nulják, milyen különböző műfajokban mutathatják be munkájukat. – A megfelelő online viselkedés. Nem megfelelő megnyilvánulásokból adódó in- cidensek kétségtelenül előfordulnak bármilyen közösségimédia-környezetben. Építsük be ezeket az incidenseket mint kitűnő „pedagógiai pillanatokat”, ame- lyekből az egész osztály tanulhat. – Társas tanulás. a közösségi média természeténél fogva aktív, közösségi konst- ruktivista környezetet teremt, amely lehetőséget ad a diákoknak, hogy kérdése- ket fogalmazzanak meg, kifejezzék véleményüket, problémákat beszéljenek meg és megosszák egymással a megoldásokat. – Eltérő perspektívák. A diákok arra használhatják a közösségi médiát, hogy egy adott témát számos szempontból megvizsgáljanak – de a végén mégis saját érté- kelést adjanak. Motivációs előnyök Nézzük meg, mit csinál sok gyerek és fatal a „szabadidejében”, és arra az ered- ményre juthatunk, hogy sok időt töltenek közösségi média használatával (ACMA, 2010; Ofcom, 2011; Rideout et al. 2010). Azt, hogy a fatalok számára ennyire vonzó a közösségi média, az osztályteremben is kihasználhatjuk.
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43