Page 44 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 44
42 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? gúnak kell tekintenünk ezeket, az innovációhoz éppen annyira, mint bármilyen oktatási környezet napi gyakorlatához. Izgalmas időszak ez az oktatásban; új, a ta- nításban és a tanulási folyamatban használható eszközök és alkalmazások fejlődé- se minden eddiginél közelebb hozza a konstruktivista oktatási gyakorlat tömeges alkalmazását az oktatási piacon. Összegzés – A „Web 2.0” kifejezést gyakran a közösségi médiára és az Internet „máso- dik generációjának” jelölésére használjuk. – A hagyományos média „egyirányú”, míg a közösségi média „hálózat” jel- legű. A médiaparadigma elmozdulása hatással van arra, hogyan szemlél- jük a világot, és hogyan reagálunk rá. – A közösségi média eszközeit és szolgáltatásait a részvétel, az együttmű- ködés, az interaktivitás, a kommunikáció, a közösségépítés, a tar talom- megosztás, a hálózatépítés, a kreativitás, a széles körű terjesztés, a rugal- masság és a személyre szabottság jellemzi. – A közösségi média alkalmazásának intellektuális előnyei egyáltalán nem automatikusak. A közösségi média használatával teljesítendő feladatokat gondosan meg kell tervezni, és integrálni kell az osztálytermi környezet- be. Csak így lehetnek hasznosak a tanulásban. – A közösségi média rendkívül jól segíti a konstruktivista pedagógiai mód- szereket, mert arra ösztönzi a diákokat, hogy saját világfelfogást alakítsa- nak ki. – A közösségi média által támogatott konstruktivista pedagógiai módsze- rek: az aktív tanulás, a felfedező tanulás, a társas tanulás és a szituá ciós ta nulás. – Konstruktivista környezetekben szükséges a tanulók tanulási folyamatai- nak megfelelő támogatása, a megértés ellenőrzése, és rá kell szánnunk az időt, hogy meggyőződjünk a tanulás sikerességéről.
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49