Page 220 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 220
218 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? lágot. A kultúrának ez az egyszerű ténye azt követeli meg tőlünk, neve- lőktől, hogy reagáljunk a diákjaink által megtapasztalt jelenlegi technikai- társadalmi körülményekre. – Ki kell használnunk a rendelkezésünkre álló digitális technológiák előnyeit, a „digitális forradalmat” az „új tanulás” érdekében. – A digitális műveltség elengedhetetlen ahhoz, hogy a modern életben és a munkában boldoguljunk. A digitális műveltségnek három fő szintje van: a funkcionális, a hálózati és a kritikai digitális műveltség. – Meglehet, a diákok magabiztosnak tűnnek a digitális technológia és a kö- zösségi média felhasználásában, ám a magabiztosságot ne tévesszük össze a kompetenciával! A diákok gyakran keresnek útmutatást abban, hogy mit gondoljanak a technológiáról, és hogyan használják fel azt a gondolko- dásban. Források Online források – A Futurelab.org.uk sok nagyszerű forrást tartalmaz a digitális művelt- ségről. A weboldal keresőmezőjében keressünk a „digital literacy” kife- jezésre. – Az ausztrál médiahatóság, az Australian Communications and Media Authority elsősorban a médiaműveltségre koncentrál. Az acma.gov.au oldalon keressünk a „digital literacy” kifejezésre. – A könyv weboldalán a digitális műveltséggel és az „új tanulással” kap- csolatos fórumtémák és más, a közösségi média oktatásbeli felhasználá- sáról szóló anyagok találhatók: www.sagepub.co.uk/poore Irodalom bostroM, n.: Technological revolutions: ethics and policy in the dark. In: CAMeron, N. M. de S. – MitChell, M. E. (szerk.): Nanoscale: Issues and Perspectives for  the Nano Century. Hoboken, NJ, John Wiley, 2007. 129–152. Ciber: Information behaviour of the researcher of the future. Centre for Information Behaviour and the Evaluation of Research, 2008. Elérhető: http:// www.ucl.ac.uk/infostudies/research/ciber/downloads/. Letöltés: 2011. október 13.
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225