Page 218 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 218
216 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? További országokról információkat találhatunk a Wikipédia „List of tele- communications regulatory bodies” listájában vagy a világhálón. Keressünk olyan tanulmányt, amely a fatalok médiafogyasztási szokásaival foglalkozik. Keressünk adatokat az alábbiakra: – Tévénézési szokások – Internetezési szokások – Videó- és játékfelhasználási szokások – Mobiltelefon-használat – Zeneletöltési szokások – Médiaműveltség és -tudatosság Tegyünk fel magunknak a témát feltáró kérdéseket, pl.: Ezek a sémák nem- hez köthetők? Korosztályhoz köthetők? Társadalmi-gazdasági csoporthoz köthetők? Mit várhatnak el a diákok, és mire van szükségük a digitális mű- veltség területén? Mit kell fgyelembe venni ebből az osztályteremben? Mennyire fejlettek a médiaműveltségi készségeik? A diákok tapasztalata a digitális technológiák tanulási célú alkalmazásaival Az elmúlt évtizedben számos tanulmány vizsgálta, milyen tapasztalataik vannak a diákoknak a technológia felhasználásával kapcsolatban iskolai, főiskolai, egyetemi környezetben. (CIBER, 2008; Green és Hannon, 2007; JISC, 2008; Oblinger és Hawkins, 2006; Salway et al. 2009). E kutatások eredményeit összegezve azonosít- hatunk néhány életkortól független lényeges elemet. – A diákok a digitális technológiát elsődlegesen kézbesítési és adminisztrációs eszköznek tekintik. – A diákok gyakran nem a tanulást, hanem a kényelmet és az irányítást határoz- zák meg a digitális technológia iskolai vagy főiskolai alkalmazásának okaként. – A diákok gyakran bizonytalanok abban, hogy technológiaalkalmazási gyakorla- tuk hogyan ültethető át az oktatásba; gyakran nem tudják elképzelni, hogy a technológia és az intézményes oktatás együtt is működhet. Azt várják, hogy ezt a tanárok mutassák meg nekik. – A hozzáértésben való hit gyakran eltúlzott: a magabiztosság nem egyenlő a kompetenciával. A fatalok gyakran elég kevéssé műveltek a média- és a digitá- lis tudás terén.