Page 194 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 194
12. fejezet Hatékonyságnövelő eszközök Áttekintés A digitális hatékonyságnövelő eszközök túlmutatnak a saját számítógépünkön futó „irodai” szoftvereken, mint a Word vagy az Excel; hasonlóképpen a közösségi- média-eszközökről is elmondható, hogy meghaladják az elsődleges, szórakoztatási célú és személyközi kapcsolattartó funkciót. Ez a fejezet azokkal az online eszkö- zökkel foglalkozik, amelyekben ez a két „formátum” keveredik. Ezek az eszközök a közösségi média tartalommegosztó sajátosságával javítják az irodai szoftveral- kalmazások hatékonyságát. Ezek az eszközök nemcsak saját munkafolyamataink szervezésében, rendszerezésében lehetnek hasznosak, de használhatjuk őket az ok- tatásban is, például tartalommegosztásra, amely javítja a diákok információtárolási és -feldolgozási készségeit. Az online dokumentumok, naptárak, tárhelyek, jegyze- telők, tennivalólisták leírásával kezdjük, majd áttérünk arra, hogy milyen előnyei vannak ezeknek az eszközöknek a teljesítmény, a hatékonyság és az együttműkö- dés szempontjából. A fejezet végén szólunk a biztonsági másolatokról, a szerkesz- tésről, információs önrendelkezési és szerzői jogi kérdésekről. Milyen eszközökkel növelhető a hatékonyság? Nagyon sok hatékonyságnövelő eszköz elérhető online. Ez a fejezet a leggyakorib- bakat mutatja be. Ötletek: Hatékonyságnövelő eszközök – Használjuk ezeket az eszközöket az információmenedzsment oktatásához. – Hozzunk létre csoportproflt, így egyszerűen oszthatunk meg fájlokat a diákokkal vagy a kutatócsapatok tagjaival.
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199