Page 196 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 196
194 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? preferenciáink, hogyan állítottuk be a szolgáltatást. Ha ugyanahhoz a dokumen- tumhoz több felhasználót rendeltünk, nyomon követhetjük hozzájárulásukat akár valós időben, akár a dokumentum- és szerkesztéstörténet funkcióval; kommentel- hetünk az oldalon vagy az oldal részleteire vonatkozóan, ahogy azt a wikik eseté- ben láttuk. Dropbox A Dropbox.com és a Box.net is online hatékonyságnövelő eszközök. Tárhelyet biz- tosítanak, ahol fájlokat helyezhetünk el. A személyes tárhelyünkön „letétbe helye- zett” fájlokat mappákba rendezhetjük, megoszthatjuk, nyilvánossá tehetjük vagy megtarthatjuk magunknak, szerkeszthetjük és elmenthetjük a dokumentumokat. Ezek a szolgáltatások minden digitális eszközünkre szinkronizálják a fájlokat, így akárhol is vagyunk, hozzáférünk a fájljainkhoz; ha például otthon asztali számító- gépet használunk, de az iskolában laptopot, akkor az ilyen dropboxjellegű tárhelyszolgáltatással az iskolában megnyitott, módosított és elmentett fájljaink legfrissebb verzióját találjuk az otthoni gépünkön is, mert a dokumentum automa- tikusan frissül… így mindig rendben tarthatjuk a dokumentumainkat. Feladatlisták Ahelyett, hogy fontos teendőinket papírfecnikre írnánk, amiket valószínűleg úgyis elveszítünk, használhatunk bárhonnan elérhető webes tennivalólistát. Feladatlista- alkalmazást számos szolgáltatónál találhatunk; érdemes alaposan körülnézni, összehasonlítani őket, mivel bizonyos szolgáltatóknál csak nagyon alapszintű funkciók érhetők el (feladat hozzáadása, kiegészítése, eltávolítása), míg másoknál határidőket lehet a feladatokhoz rendelni, programértesítőket lehet kérni, ellenőr- zőlistát összeállítani, mappákat és almappákat készíteni, de sok más lehetőség áll még rendelkezésünkre. Naptárak Az internetalapú naptárszolgáltatások, mint a Google Calendar, lehetővé teszik, hogy ne papíron vagy számítógépünk helyi merevlemezén vezessünk naplót, írjuk a naptárba teendőinket, hanem online felületen. Így különböző digitális eszközök- ről hozzáférve adhatunk hozzá eseményeket és szinkronizálhatjuk, ami különösen akkor hasznos, ha elég „mobilisak” vagyunk, és fontos, hogy mindig hozzáférhes- sünk aktuális programunkhoz. Könnyen lehet váltani a naptár különböző nézetei között (napi, heti, havi, évi), és több különböző színkódú naptárat futtathatunk egymás mellett.
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201