Page 195 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 195
12. fejezet: Hatékonyságnövelő eszközök 193 – Csoportos szövegírási feladathoz használjuk a Google Docs alkalmazást. – Kövessük nyomon a diákdokumentum fejlődését, és hetente adjunk róla értékelést. – Információmenedzsment-feladatul adjuk a diákoknak, hogy hozzanak létre Google Docs- vagy Zoho-fókot. – Adjuk feladatul a diákoknak, hogy osszák meg az osztályban naptáruk is- kolai feladatokkal kapcsolatos elemeit. Időgazdálkodási eszközként hasz- nálják a naptáralkalmazásokat, és osszák meg naptárukat egy társukkal, hogy képben legyenek egymás programjairól. – Adjunk a diákoknak hozzáférést naptárunk iskolai részeihez. (A többi ter- mészetesen maradjon privát!) – Fedezzünk fel különböző kutatásmenedzsment-eszközöket diákjainkkal. Adjuk feladatul, hogy gondolkozzanak el, miként használnák ezeket tanu- lási vagy kutatási feladataikban. – Használjuk az Evernote, a Connotea, a Zotero vagy a Mendeley alkalma- zást kutatási jegyzeteink és bibliográfánk rendszerezésére. Ezekkel illesz- szünk be linkeket, jegyzeteljünk, címkézzük a forrásokat, állítsunk össze bibliográfát. – Adjuk feladatul az osztály tanulóinak, hogy (RDD használatával) iratkoz- zanak fel egy társuk online-könyvespolc-alkalmazására, kommenteljék a forrásokat, és írják le egyéb észrevételeiket is. Online dokumentumok Az online dokumentumalkalmazások révén internetes felületen írjunk, tároljunk, osszunk meg, kezeljünk szöveges dokumentumokat és egyéb hasonló „irodai” szoftveres alkalmazásokat (táblázatokat, diasorokat). A Google Docs, a Zoho.com és az ezekhez hasonló szolgáltatások lehetővé teszik, hogy dokumentumokat és más gyakori fájltípusokat hozzunk létre online úgy, hogy ne kelljen letöltenünk és telepítenünk a szoftvert saját számítógépünkre. Mivel dokumentumaink így online keletkeznek és tárolódnak, csak annyit kell tennünk, hogy bejelentkezünk a fó- kunkba, és bármilyen, az internethez kapcsolódó eszközzel el tudjuk érni a fájlja- inkat. A szolgáltatók többsége megengedi, hogy helyi merevlemezen készítsük el a dokumentumot más szoftverrel, például Microsoft Worddel, és ezeket a fájlokat alakítsuk át Docs- vagy Zoho-formátumba, amikor online felületünkre töltjük fel. Választhatjuk azt, hogy dokumentumainkhoz csak mi férhessünk hozzá, de meg- oszthatjuk más felhasználókkal, akiknek jogosultságot adhatunk, hogy fájlunkhoz hozzáférhessenek vagy szerkeszthessék, illetve teljesen nyilvánossá is tehetjük az anyagainkat. Mint a közösségi média esetében láttuk, ez attól függ, hogy mik a
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200