Page 190 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 190
188 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? kozásnak, szervezetnek, felsőoktatási intézményeknek is van szigete a Second Life-ban, és számos tanár híve a Second Life oktatási célú felhasználásának. Bár a virtuális világokban kétségtelenül komoly oktatási lehetőségek rejlenek, kétszer is meg kell gondolni, mielőtt arra kérnénk diákjainkat, hogy regisztráljanak a Second Life-on. Először is azért, mert a minimum korhatár 16 év, vagyis az iskoláskorú gyerekek nagy része ennek eleve nem felel meg. Másodszor azért, mert a Second Life erősen kereskedelmi jellegű játék, és csak díjfzetés ellenében hozhatunk létre saját szigetet. És végül azért, mert a Second Life „tartalmának” nagy része felnőt- teknek szól, és egyáltalán nem kiskorúaknak való. Vannak azonban más virtuális világok is, amelyeket diákjainkkal felfedezhe- tünk. Ilyen például a Jumpstart.com (3–8 éveseknek), a Wiglington és a Wenks (7–14 éveseknek). A diákok online profljának láthatósága Amint a diákok olyan online játékkal kezdenek játszani, amely virtuális világban zajlik, fennáll a veszélye, hogy magukat kiskorúnak kiadó felnőttek rossz szán- dékkal igyekeznek kapcsolatba kerülni velük. Mint a közösségi média felületein általában, a diákok proflinformációját itt is célszerű minimalizálni, vagyis csak a legalapvetőbbeket tanácsos megadni: felhasználónevet, jelszót és e-mail címet (ha nem lehet csoportos proflt nyitni). Számos online játékban és virtuális világban követelmény, hogy a résztvevőnek legyen avatarja; ez tulajdonképpen jó dolog, mert az avatar használatával kikerülhető, hogy a diákok fényképet töltsenek fel magukról, így az avatar alkalmas a diák személyazonosságának védelmére. A mobil tanulás technikai kérdései A mobil tanulásban az eszközök funkcionalitása és tulajdonsága korlátozó tényező lehet a mobil tanulásban. Az LCD-kijelzős mobileszközöket például nehéz napsü- tésben „leolvasni”; a régebbi készülékekben esetleg nincs elég nagy tárhely a ki- adott feladathoz, különösen, ha ahhoz video- vagy audiofunkciókat is használni kell; előfordulhat, hogy az eszköz nem engedélyez közvetlen adatátvitelt USB-n vagy más kapcsolaton keresztül (egyes táblagépeknek nincs is USB-portjuk, ami azt jelenti, hogy a vezeték nélküli kapcsolat elengedhetetlen, ha fájlokat akarunk tárolni a „felhőben”.) Kölcsönzött eszközök, adatcsomagok, tűzfalak, biztosítás Ha az iskola diákoknak adott hitel keretében kölcsön ad a diákoknak eszközöket, olyan kölcsönzési rendszert kell kiépíteni, amely nyomon követi az eszközöket és