Page 188 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 188
186 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Általában azonban a mobil tanulásnak számos egyéb előnye van; ezek többsége éppen abból adódik, hogy a mobil eszközök hordozhatóak és eléggé elterjedtek. Az első használat alkalmával a mobil tanulás személyre szabható, relevánssá tehe- tő a tanuló és az ő egyedi körülményei között, környezetében. Ha például a diákok tanulmányi kirándulásra mennek a British Museumba, az internethez csatlakozta- tott mobil eszközzel kereshetnek információt a kiállítási tárgyakról. A mobil tanu- lás ebben az esetben gyakran spontán, nem szervezett, és lehetővé teszi, hogy a tanuló közvetlenül tájékozódjon az adott környezetről, így valóban lehetséges ön- erőre támaszkodó, diákközpontú tanulási élményt elérni. Milyen tevékenységek végezhetők mobil tanulással? Bár katalogizálni tudjuk azokat a mobil eszközöket, amelyeket a diákok a tanulás- ban felhasználhatnak, talán nem a „műszaki jellemzők” és a funkcionalitás a leg- fontosabb (ezek amúgy is folyamatosan változnak), inkább az, hogy milyen tevé- kenységet lehet végezni a mobil eszközökkel. Ebből a perspektívából láthatjuk, hogy a mobil tanulás releváns, a tanulásban fontos tevékenységeket támogathat. Ilyenek: – Adatgyűjtés – Információfeldolgozás – Hangrögzítés – Videórögzítés – Kép/fotórögzítés – Tartalomhozzáférés – Podcast-, vodcast-, fotómegosztás-tevékenység – Egyéb együttműködési, tudásépítő tevékenységek Ezzel a „metafókusszal” elkerülhetjük, hogy a hangsúly bizonyos eszközökre es- sen, inkább azzal foglalkozhatunk, hogy bizonyos jelentős oktatási tevékenységek és eredmények hogyan érhetők el a legjobban. A mobil tanulás adminisztrációs előnyei A mobil eszközök számos adminisztratív előnyt biztosítanak a tanároknak; a leg- alapvetőbb ezek közül az, hogy határidőnaplót, órát, emlékeztetőket bárhonnan el- érhetünk. Ez kiterjeszthető, ha eszközünk támogatja olyan alkalmazások futtatá- sát, amelyeken kezelhetők jelenléti adatok, osztálylisták készíthetők, és az egyes tanulókhoz hozzárendelve tárolhatók a szülők és a gondviselők kapcsolattartási
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193