Page 186 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 186
184 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Feladat: Készítsünk leltárt az otthonunkban vagy az osztályteremben levő digitális eszközökről! Ez nagyon élvezetes feladat, amit végezhetünk csak a háztartásban található eszközeinkre vonatkozóan, vagy az egész osztállyal. Soroljuk fel az összes hordozható digitális eszközt, amink nekünk vagy az osztálynak van, vagy valaha volt. Legyen átfogó a lista, semmit ne hagyjunk ki a felsorolásból. Rengeteg eszközt fogunk találni, amelyek mobil tanulási feladatokra hasz- nálhatók. Például: – Mobiltelefon (az „okos” és „buta” készülékek is) – Digitális fényképezőgépek – Hangrögzítő eszközök – Táblagépek (pl. iPad) – Laptopok és netbookok – Videokamerák – MP3-lejátszók Amint kész a lista, ötleteljünk, milyen lehetőségek vannak ezek tanulási célú felhasználására az osztályban, vázoljunk fel lehetséges mobil tanulási projek- teket. Ha olyan eszközöket találunk, amelyek már nem használhatóak vagy elavultak, szerezzünk információt arról, hogy hol és miként lehet újrahasz- nosítani ezeket. A játékok és a mobil tanulás alkalmazásának előnyei az oktatásban Az oktatójátékok pedagógiája Bár vannak olyan (többnyire régebbi) játékok, amelyeknek lényege a tények me- morizálása, a játék akkor a leghatékonyabb, ha úgy tervezték, hogy a stratégiai gondolkodást és a problémamegoldást segítse elő. Steven Johnson Everything Bad  is Good For You (Minden rossz jó neked, 2006) című könyvében kijelenti, hogy a jó játékoknak – nemcsak az oktatójátékoknak, hanem általában véve – közös jel- lemzőik vannak: nehéznek kell lenniük, felfedezésről, kutatásról, felderítésről kell szólniuk, legyen csapatmunka, jutalom, és arra kell ösztönözniük a játékosokat, hogy különböző lehetőségek között válasszanak: mérlegeljék a rendelkezésre álló adatokat, elemezzék a helyzeteket, hosszabb távú célokat is fgyelembe véve hoz-
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191