Page 184 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 184
182 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Az interaktív tartalom is az „oktatójátékok” kategóriájába tartozik; könnyen talál- ható ilyen az interneten. Sok neves szervezet készít ilyen tartalmat iskolai felhasz- nálásra. A NobelPrize.org weboldalának egy részét az oktatásnak szentelték; olyan témákhoz vannak itt játékok, mint az immunológia, az irodalom, a fzika, a de- mokrácia és sok más. Hasonlóképpen a BBC oldalain is sok játék található külön- böző korosztályoknak (a „BBC games” keresésre iskolásoknak szóló játékok, vala- mint a CBBC kisebb gyerekeknek szóló játékainak találatait kapjuk). A BBC weboldalán a történelem, tudomány, természet és más témájú oldalain is találunk játékokat (keresés: „BBC interactive”). A NASA is nagyon sok interaktív tartalmat közöl: szimulációkat, játékokat, applikációkat (keresés: „NASA interactive games”). Magáncégek is fejlesztenek oktatási célra használható játékokat, amelyek mö- gött azonban kereskedelmi motiváció is lehet. A Club Penguin és a Moshi Monsters például a fatalabb felhasználókat célozza. Feladat: Készítsünk saját játékot! Nem kell közszolgálati programokra vagy kereskedelmi cégekre, sőt az okta- tási hivatalra sem támaszkodnunk, ha oktatójátékot szeretnénk használni munkánkban: készíthetünk saját játékot. Keressünk rá az „online game creator”, „online játék készítése” vagy ha- sonló kifejezésre, és válasszuk ki azt, amelyik a legjobban megfelel a cél- jainknak (vagyis saját készségszintünknek, a diákok életkorának stb.). A Sploder.com és a CartoonNetwork.com például nagyon egyszerű eszközö- ket ad (csak az utasításokat kell követni), míg a Blender.org egy kicsit össze- tettebb platform, amely 3D-s játékok és tartalom létrehozását is lehetővé te- szi. Ám ez semmiképpen ne tántorítson el minket! Ne feledjük, hogy a közösségimédia-eszközöket úgy tervezték, hogy a lehető legkönnyebb legyen használni őket. Szánjunk rá egy-két órát vagy egy egész délutánt (képességeink és lelkesedé- sünk szintje szerint), és alkossunk játékot. Ebben a szakaszban nem szüksé- ges, hogy a diákjainknak szánjuk használatra; a lényeg az, hogy megtanul- juk, hogyan működnek ezek a rendszerek, és megtudjuk, mennyire lehet alkalmazni ezeket az oktatásban. Ha éppen szívesebben készítenénk autós- üldözéses-ütközéses játékot, mint az ország gazdasági folyamatairól szólót, egyelőre ez is teljesen megfelel.