Page 182 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 182
11. fejezet Oktatójátékok és tanulás mobilalkalmazásokkal Áttekintés Ez a fejezet két meglehetősen nagy oktatástechnikai témával foglalkozik; az okta- tójátékokkal és a mobilalkalmazások oktatásbeli felhasználásával. Feltárjuk, meny- nyiben segítik az oktatójátékok a problémamegoldás és a stratégiai gondolkodás képességének fejlesztését, valamint milyen előnyeik vannak az együttműködésben és a versenyhelyzetek kezelésében. Foglalkozunk az oktatójátékok eltérő minősé- gével és a Second Live nevű játék virtuális világával kapcsolatos speciális kérdé- sekkel. Leírjuk a mobil tanulás alapjait, de érdemes itt egy megjegyzést tennünk: a könyv előző részeiben leírtakkal ellentétben a mobil tanulás nyilvánvalóan nem eszköz vagy szolgáltatás, hanem inkább a tanulás egy „formája”. A mobil tanulást itt olyan jelentős digitális „műfajként” mutatjuk be, amely mindenféle oktatási célt és eredményt támogat: tőlünk függ, mit választunk. Nem átfogóan mutatjuk be az egyes témákat, inkább „kiindulópontként” hasz- náljuk további tanulmányok folytatásához. Ha bármelyik itt bemutatott téma iránt érdeklődünk, kérjünk tanácsot tapasztalt kollégáktól, és böngésszünk a számos el- érhető online forrás között. Mi számít oktatójátéknak, mi a mobil tanulás? Oktatójátékok Ötletek: Oktatójátékok Más közösségimédia-eszközökkel ellentétben az oktatójátékokról nem adha- tunk egyszerűen listát, hiszen maga a játék a „tevékenység”. Ám kitalálha-
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187