Page 180 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 180
178 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Összegzés – A weboldalak és más online források elmenthetők, címkézhetők és meg- oszthatók a könyvjelző- (bookmarking) vagy kivágás- (clippings) szolgál- tatásokkal. Az ilyen források összegyűjtése és rendszerezése elősegíti az analitikus és értékelő képesség fejlődését. – A gondolattérkép-szolgáltatások lehetővé teszik, hogy a diákok úgy vizua- lizálják, rendszerezzék és mutassák be az információt, hogy a gondolatok közötti kapcsolatok a néző számára nyilvánvalóvá váljanak. Ez a szintézis, az értékelés, valamint a problémamegoldás és döntéshozatal képességét növeli. – A kérdőívek és felmérések arra használhatók, hogy adatokat gyűjtsünk, illetve visszajelzést kapjunk egy témáról, ám egyben érdekes eszközök arra is, hogy a diákokat a médiával szembeni forráskritikára neveljük, mert megtudhatják, hogy a kérdésekkel hogyan manipulálhatók a válasz- adók bizonyos válasz-eredmény elérése érdekében. Források Online források – A „Bookmarking in the classroom” kifejezésre kereséssel angol nyelvű tippeket, tanácsokat kaphatunk a közösségi könyvjelzős oldalak oktatás- beli felhasználására. – A „Mindmapping for students” és „Mindmapping in education” keresőkife jezések angol nyelvű találatokat, tippeket, ötleteket adnak a gondolattérképek oktatásbeli felhasználására. – A könyv weboldalán wikilinkek, fórumtémák és más, a könyvjelzőolda- lak és a gondolattérképek oktatásbeli felhasználásáról szóló anyagok ta- lálhatók: www.sagepub.co.uk/poore
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185