Page 175 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 175
10. fejezet: Könyvjelzős oldalak, kivágások, gondolattérképek, kérdőívek 173 – Mennyire könnyű megjelölni vagy elmenteni egy oldalt? – Hogyan vannak rendezve a címkék? Ábécésorrendben? A legfrissebb sze- rint? Más szempont alapján? – Tudunk változtatni a címkék megjelenítési módján? Létrehozhatók csoma- gok, listák, címkemappák bizonyos témákról? – Mennyire könnyű rendszerezni vagy szűrni a könyvjelzőinket – címke vagy csomag szerint? – A könyvjelzők alapbeállítása nyilvános vagy titkos? Megváltoztathatók ezek a beállítások? – Megoszthatunk egy-egy könyvjelzőt másokkal? Feladat: Hozzunk létre gondolattérképet! Iratkozzunk fel a Bubbl.us oldalra, miután elolvastuk és elfogadtuk a Bubbl.us felhasználási feltételeit 1. lépés: Jelöljünk ki egy tanmeneti témát, amelyről az osztály a következő néhány hétben tanulni fog. Térképezzük fel a témát, a legfontosabb fogal- makat, gondolatokat „főbuborékokban”, a mellékes, másodlagos elemeket „albuborékban” ábrázolva. Használjunk összekötő elemeket és nyilakat, ezekkel jelezzük, hogyan kapcsolódnak az elemek egymáshoz, vagy hogyan bontakoznak ki a témában (ahogy azt a témafelvezető – advance organiser – információval tennénk a diákok orientálására). Kísérletezzünk azzal, hogy megváltoztatjuk a buborékok színét, pozícióját és más buborékokhoz viszo- nyított elhelyezkedését. 2. lépés: Mutassuk be az elkészített gondolattérképet vagy „buboréktérké- pet” egy tapasztalt kollégánknak, akinek szakmai véleményében megbízunk; kérjük ki véleményét. Könnyen követhető a logika? Túl sok kapcsolat van a buborékok között? (Más szóval: esetleg „spagettitérképet” sikerült készí- teni?) Nem kéne-e egy kicsit „karcsúsítani” az egészet, hogy világosabb le- gyen a kommunikáció? Van jobb mód a gondolattérkép elemeinek elrende- zésére? Ha már elégedettek vagyunk a térképpel, ágyazzuk be az oldalunkra kép- ként, vagy a beágyazó kódot kimásolva widgetként, vagy ehhez hasonló elemként.