Page 116 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 116
114 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? gesen csoportok vagy témák köré épülő közösségeket támogat. Az ilyen hálózato- kat támogató eszközök szembetűnőbben „közösségi” fókuszúak. Például az olyan szolgáltatók, mint az Edmodo, a társalgási fórumokra, bejelentésekre, esemény- szervezésre és a hálózaton belüli alcsoportok létrehozására helyezik a hangsúlyt. A legtöbb közösségi hálózat támogatja a blogolást is, de ezek általában a legalap- vetőbb funkciókat jelentik; ha a blogolást fontos elemnek szánjuk a közösségi- média-oktatásban való felhasználása során, akkor a diákoknak inkább megfelelő blogolási eszközöket adjunk. (Részletek a 4. fejezetben.) Ötletek: Közösségi hálózat – Kérjük meg a diákokat, hogy alkossanak csoportokat egy-egy magadott tananyagtéma köré. Adjuk feladatul, hogy posztoljanak videókat, hang- anyagokat stb., és kommenteljék, miért posztolták azokat. – Adjuk feladatul a diákoknak, hogy alkossanak alcsoportokat az osztály közösségi hálózatában. Fórumokat hozhatnak létre a csoportban, és „pri- vátban” megbeszélhetik a csoport aktuális dolgait. – Közösségi hálózatokkal teremtsünk kapcsolatot más hazai és külföldi is- kolák osztályaival! – Hozzunk létre olvasócsoportot a közösségi hálózat fórumán. – A közösségi hálózat „állapotfrissítés” / „bejelentés” felületén adjunk visz- szajelzést, feladatot a csoportnak. – Az egész osztály munkáját szervezhetjük, irányíthatjuk közösségi háló- zaton: posztoljuk a házi feladatra vonatkozó információt, tegyünk bejelen- téseket, vessünk fel fórumtémákat, adjunk hasznos linkeket, médiaele- meket stb. Közösségi hálózatok létrehozása Bizonyára sok olvasónak van már Facebook proflja úgy, hogy még soha nem ho- zott létre saját közösségi hálózatot. A közösségi hálózat oktatásbeli felhasználásá- hoz az alábbi szolgáltatókat érdemes megnézni: – Edmodo.com. Ingyenes szolgáltatás, kifejezetten oktatási célra fejlesztve; meg- jelenésében és funkcióiban nagyon „Facebook”-jellegű. Lehetővé teszi, hogy a tanár feladatokat adjon ki és értékelje azokat, fájlokat töltsön fel, könyvtárakat építsen, csoportokat hozzon létre, és fgyelmeztetéseket küldjön ki.
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121