Page 111 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 111
5. fejezet: Wikik 109 Oktatásbeli előnyök 5.4. táblázat:  A blogok és a wikik oktatási előnyeinek összehasonlítása Blogok Wikik Kritika és vélemény Együttműködés, egyeztetés, csapatmunka A gondolkodás fejlődését dokumentálják A tudás és a megértés fejlődését dokumentálják Egyéni kontroll és szellemi tulajdon Kutatási eredmények szintézise, tudományosság Könnyű véleménymegosztás és kutatás Az információ és az adatok könnyű megoszthatósága Lehetővé teszik a kreativitás kibontakozását, A tudás strukturálása és bemutatása explicit a fow-élményt jellegű Íráskészség, különböző perspektívák Íráskészség, különböző perspektívák integrálása, kommunikáció, megfelelő integrálása, kommunikáció, megfelelő online-viselkedés, motiváció, beilleszkedés online-viselkedés, motiváció, beilleszkedés a közösségbe, magasabb rendű gondolkodás, a közösségbe, magasabb rendű gondolkodás, közönség, a diákok jobban igyekeznek közönség, a diákok jobban igyekeznek Konstruktivista Konstruktivista Tanítási szempontok 5.5. táblázat:  A blogok és a wikik összehasonlítása tanítási szempontok alapján Blogok Wikik Egyéni diákblogok létrehozása Csoportos regisztráció Egyéni felelősség Közös felelősség és csapatmunka A véleménynyilvánítás szabadsága és biztonsága Mások iránti bizalom Személyes érték Személyes és csoportérték Visszajelzés Biztatás Tartalommegosztás és hozzáférés Együttműködés, szellemi tulajdon, források Adminkontroll az egyéni blogok felett Szerkesztői háborúk Könnyen és egy helyen fgyelemmel kísérhető Egyéni és csoportteljesítmény értékelése az egyéni munka Az elvárások tisztázása Az elvárások tisztázása A diákok tanulási tevékenységének támogatása A diákok tanulási tevékenységének támogatása
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116