Page 112 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 112
110 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Feladat: Dolgozzunk ki saját wikitervet! A könyv weboldalán található minta alapján dolgozzunk ki wikiprojektet az osztály számára. Feltétlenül vegyük fgyelembe a 2. fejezetben a „Melyik szol- gáltatást válasszuk?” részben felsorolt szempontokat és a wikik jellem zőit is. Összegzés – A wikik olyan weboldalak, amelyeket bárki szerkeszthet – attól függően, hogy a wiki létrehozója milyen beállításokkal engedélyez szerkesztést. – A wikiket a (folyamatosan frissített) statikus oldalakon való szerkesztői, szerzői együttműködés jellemzi. – Minden wikioldalhoz tartozik fórum, „előzmények” funkció, az előző vál- tozatok pedig visszaállíthatóak. – A wikik az együttműködés, a csapatmunka és a tudásépítés kiváló esz- közei. – A wikiszerkesztésnek három modellje van: (1) adminwiki, (2) osztálywiki és (3) egyéni diákwiki (amely kevésbé gyakori, de portfólióként használ- ható). Az utóbbi kettő tanulásközpontú. – A wikik alkalmazásának különleges szempontjai: veszélyezteti a wiki társszerzői, közreműködői közötti bizalmat, kontroll- és szellemitulajdon- problémák adódhatnak, szerkesztői háborúk törhetnek ki, és megfelelően támogatni kell a diákok wikitevékenységét. Források Online források – Keressünk rá a „wikik az oktatásban” kifejezésre vagy hasonló témára, hogy tippeket és tanácsokat kaphassunk, hogyan indítsunk osztálywikit. – A WikiMatrix.org segítségével összehasonlíthatóak a szolgáltatások. – Az Educational Wikis weboldal jó kiindulópont; példákat találhatunk rajta a wikik oktatásbeli felhasználására. (Keresés: „Educational Wikis Wikispaces”) – A könyv weboldalán wikivázlatok, GYIK-gyűjtemény és tervezési anya- gok találhatók angol nyelven: www.sagepub.co.uk/poore
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117