Page 114 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 114
6. fejezet Közösségi hálózatok Áttekintés Manapság talán a közösségi hálózatok a legláthatóbbak a digitális közösségi média tartományában. Ez a Facebook, a Bebo és hasonló szolgáltatásoknak köszönhető. Bár ez a fejezet ezekről az „egyénalapú” közösségi hálózatokról is szól, inkább arra koncentrálunk, hogyan használjuk az inkább csoportalapú és témaközpontú, ezért az oktatás konstruktivista megközelítése szempontjából hasznosabb közössé- gi hálózatokat. Bemutatjuk a közösségihálózat-szolgáltatások alapjait, azok főbb funkcióit és jellemzőit, majd a közösségi hálózatok használatának oktatásbeli elő- nyeivel és az osztálybeli alkalmazás potenciális problémáival foglalkozunk. Külö- nösen az információs önrendelkezés, az adatgyűjtés, a profl létrehozásának korha- tára és az internetes zaklatás témakörét járjuk körül. Mi számít közösségi hálózatnak? Videó: Közösségi hálózatok egyszerű angolsággal A közösségi hálózatok működéséről angolul elérhető egy oktatóvideó a YouTube-on. A CommonCraft csatornán a „Social networking in Plain English” tartalomra kell keresni. Tény, hogy minden internetalapú oldal vagy szolgáltatás, amely az embereket ösz- szehozza, online közösségi hálózatnak nevezhető, de a mi szempontjaink szerint közösségi hálózatnak olyan weboldalakat vagy szolgáltatásokat nevezünk, amelye- ken keresztül emberek kapcsolatba kerülhetnek egymással, tájékoztathatják egy- mást eseményekről, tevékenységekről, híreket, fotókat, videókat és egyéb érdekes információkat osztanak meg. A közösségi hálózatok két nagy kategóriába tartoznak.