Page 119 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 119
6. fejezet: Közösségi hálózatok 117 a Club Penguin tagjai (ami gyakorlatilag egy játék, de vannak közösségi hálóza- tokra jellemző elemei is), az idősebbek már facebookoznak. Így elég biztosan ki lehet jelenteni, hogy számos diák valószínűleg tudja, hogyan működnek a közössé- gi hálózatok; többen, mint ahányan a wikiket és a blogokat ismerik. Ezért érdemes kihasználni a közösségi hálózatok adta lehetőségeket közösségi konstruktivista ok- tatási környezetben; ám a diákoknak világos és egyértelmű utasításokat kell kap- niuk arra vonatkozólag, hogyan működik az oktatási célú közösségi hálózatunk, különben nem tudatosul bennük, hogy a hálózat a tanulás elősegítésére szolgál. Ötletek –  Students Circle Network. Globális hálózat középiskolások és főiskolások, egyetemisták számára. Külön felületei vannak tanároknak, diákoknak, tanulócsoportoknak, illetve játékokra. (Keresőszó: „Students Circle Net- work”) – Classroom 2.0. Jelentős tanári hálózat, téma: a közösségi média osztály- termi felhasználása. Csoportok, fórumok, webináriumok és sok más (Keresőszó: „Classroom 2.0”) – Art Education 2.0. Dinamikus hálózat, amelyhez művészeti oktatók tar- toznak szerte a világból. (Keresés: „Art education 2.0”) –  CEET, Community of Expertise in Educational Technology. Kanadai háló- zat, de bárki csatlakozhat hozzá. Podcastok, események, csoportok és sok más. (Keresőszó: „CEET Ning”) A közösségi hálózatok alkalmazásának különleges szempontjai A közösségi hálózatok hatalmas lehetőséget jelentenek arra, hogy pozitívan integ- ráljuk a közösségi médiát osztályaink tanulási tevékenységébe; mindazonáltal szá- mos technikai és társas tényezőre kell fgyelnünk, ha megfelelően és biztonságo- san akarjuk ezeket használni a diákjainkkal. Információs önrendelkezés (privacy) A közösségi hálózatok körül az egyik legérzékenyebb téma az információs önren- delkezés. A közösségi hálózatok természetüknél fogva arra ösztönzik tagjaikat, hogy információt adjanak magukról profljukon és állapotfrissítéseikben. Az ese- tek többségében ez semmilyen problémát nem okoz; ám ha például azt közöljük,
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124