Page 124 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 124
122 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? retnénk kitenni magunkat a diákjaink ügyeinek). Sokan elég személyes informá- ciókat posztolnak magukról a Facebookon, és tanárként mi is posztolhatunk olyas- mit, amit kifejezetten nem szeretnénk a diákjainkkal láttatni. Ezen túlmenően néhány diák, illetve szüleik vagy gondviselőik esetleg nem szeretnék, ha a gyerek fent lenne a Facebookon, mert nem értenek egyet a szolgál- tató üzletpolitikájával és egyéb gyakorlatával, vagy mert internetes zaklatástól, az információs önrendelkezési jog megsértésétől vagy adataik kereskedelmi célra való értékesítésétől tartanak. Más szóval: az ő joguk eldönteni, hogy a gyermek regisztráljon-e ilyen szolgáltatásra. És végül, ha a Facebook használata mellett ha- tároznánk, akkor az osztály minden tagjának Facebook-felhasználóvá kell lennie, vagyis el kell fogadnia a Facebook felhasználási feltételeit és adatvédelmi irányel- veit, amelyek, mint arra a fentiekben rámutattunk, gyakran válnak vita tárgyává, a felhasználók elégedetlenségét váltják ki, és a feltételek gyakran módosulnak. Mint minden digitális eszköz és szolgáltatás esetében, a közösségi média okta- tási célú felhasználása esetében is a tájékozott felhasználás az egyetlen elfogadható hozzáállás. Közösségi hálózat választása Oktatási célú közösségi hálózati szolgáltató kiválasztásakor elemeznünk és érté- kelnünk kell a szolgáltatás felhasználási feltételeit és adatvédelmi irányelveit, mi- vel meg kell győződnünk arról, hogy a diákok információs önrendelkezési joga, szerzői jogaik és szellemi tulajdonuk megfelelően védett-e. Ennek módszereiről részletesen a 16. fejezetben olvashatnak. Itt most néhány funkcionális követel- ményt tekintsünk át, amelyekre szükségünk lehet az osztály közösségi hálózati szolgáltatójának kiválasztásakor. Az általános ellenőrzőlista tételei mellett (a lista a 2. fejezetben található) használjuk az alábbi listát az osztály közösségi hálózati szolgáltatójának kiválasztásakor, vagy keressük a frissített listát a könyv webol- dalán. □ Csoportos proflt hozhatok létre, nem kell e-mail címeket megadni. □ Szükség esetén az egész hálózat zárolható. □ Szükség esetén az egyes felhasználók blokkolhatók. □ Nyomon követhetők a hálózatban történt változások, és ha új elem jelenik meg. □ A fórumtémák, posztok, kommentek és egyéb elemek szükség esetén töröl- hetők. □ Csoportok és/vagy alcsoportok létrehozása lehetséges. □ Szükség szerint megválasztható, hogy a csoportokat láthatóvá vagy rejtetté te- gyük-e az osztály vagy a hálózat többi tagja előtt.
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129