Page 128 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 128
7. fejezet Podcasting, zene- és audioanyagok Áttekintés A podcasting rendkívül népszerűvé lett az internetezők körében. Ennek oka nem utolsósorban az, hogy elterjedtek a személyi digitális médialejátszók, mint az iPod. A hagyományos média értelmében vett közvetítéssel (broadcasting) szemben – amely szerint nagy szervezetek közvetítenek olyan tartalmat, ami valószínűleg sok embernek, nagy közönségnek tetszik –, a podcasting lehetővé teszi, hogy bár- ki, akinek egy kis technikai tudása és internet-hozzáférése van, szűkebb közön- ségnek közvetítsen (narrowcast) tartalmakat szűk rétegeket érintő témákban. Ez azt jelenti, hogy az osztállyal tetszőleges témában hozhatunk létre podcastokat, és ezeket eljuttathatjuk a digitális tartalmat hallgató közönséghez. A podcasting terjedelmes, szerteágazó téma, egész köteteket lehet megtölteni vele. Ez a fejezet ezért nem ad technikai jellegű javaslatot arra, hogyan áll elő lé- pésről lépésre a podcasting, mert erre számos kitűnő ingyenes anyag van a neten (például a fejezet végén a „Források” között megjelöltek). Itt inkább a podcasting műfaját tekintjük át, az oktatásban való felhasználásának előnyeit és a tágabb fogalmi és technikai kérdéseket, amelyeket fgyelembe kell vennünk, ha pod- castingfeladatot akarunk adni az osztálynak. Áttekintjük, pontosan mi is a podcasting, milyen eszközök szükségesek hozzá, milyen pedagógiai célt lehet a legjobban megvalósítani általa. A fejezet nagy ré- szében a podcasting különleges szempontjaival foglalkozunk, például azzal, hogy miként tervezzük meg és dolgozzuk ki a podcastok formátumát, hogyan írjuk le a podcast szövegeit, hogyan készítsünk interjút, hogyan szerkesszük és publikáljuk a podcastokat, és melyek a lehetséges jogi kérdések. Mi a podcast? A „podcast” szó számos különböző, a következőkben leírt jelenséget takar.
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133