Page 130 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 130
128 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? – Számítógép hangszerkesztő szoftverrel. Számos, ha nem a legtöbb podcastkészítő az „Audacity” szoftverrel készíti anyagait (keresés: „Audacity Sourceforge”). Ez egy ingyenesen letölthető hangszerkesztő program, amely Mac és PC kör- nyezetben is fut. A Mac felhasználóknak azonban talán alkalmasabb a Garageband, amit gyakran adnak Macintosh-gépekhez, előre telepítve. Van, aki hajlandó fzetni olyan prof hanganyagszerkesztő szoftverért, mint az Adobe Audition vagy az Apple Final Cut… de ezek elég drágák. Figyeljünk arra, hogy a számítógépünkön sok memória legyen a szerkesztési projekthez. – Fejhallgató. Különösen a podcastprodukció szerkesztési fázisában használjuk. Ideális, ha az egész fület befedi, mert ezekkel meghallhatók azok a zavaró hát- térzajok, amelyeket esetleg ki kell szerkeszteni a hanganyagból. A „fülbedugós” fülhallgatók is megfelelőek szükség esetén, de nem ez a megoldás az ideális. – Podcasttárhely. Az audiofájlok általában elég terjedelmesek, és nagy sávszéles- séget foglalnak le (a sávszélesség az egy webszerveren át egy időben továbbítha- tó adatmennyiség), így olyan oldalt vagy szolgáltatót kell találnunk, amely nagy fájlokat tud továbbítani. Sokan a blogjukon tárolják podcastjaikat, vagy olyan podcasttárhely-szolgáltatónál, mint például a PodBean.com. – Podcastterjesztés. Ez történhet blogon vagy a fent leírtak szerint podcasttárhely- szolgáltatónál, esetleg podcastkatalógusban, amelyek közül a legnépszerűbb az iTunes. Bár úgy tűnik, technikai zseninek kell lenni ahhoz, hogy elkezdjünk podcastokat gyártani, ez egyáltalán nem így van. Csak némi számítógépes tudás kell hozzá, egy kis türelem és problémamegoldó készség, és máris informatív, élvezetes és fo- lyamatos podcastsorozatot tudunk előállítani diákjainkkal. Milyen előnyei vannak a posztolásnak az oktatásban? Pedagógiai előnyök Bár egyedül is lehet podcastokat készíteni, és ezt sokan így is teszik, az oktatási célú podcastkészítés nagyon hatékony lehet együttműködő, társas konstruktivista tanulási környezetekben, ahol a diákok tudást szereznek és osztanak meg egymás- sal, véleményt formálnak, és véleményüket a többiekhez is eljuttatják. A podcast- készítés rendkívül jó lehetőséget biztosít a társas tanuláshoz; nem utolsósorban azért, mert a közösségi médiának ez a formája mindenképpen technikai akadályo- kat vet fel, különösen az első szakaszban, amikor azt tanuljuk, hogyan kell digi- tális audiofájlokat létrehozni, szerkeszteni és publikálni. A diákoknak együtt kell dolgozniuk abban, hogy folyamatelemzéssel, egyeztetéssel azonosítsák és oldják meg a problémákat.
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135