Page 134 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 134
132 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Át kell gondolni azt is, milyen terjedelmű legyen a podcastepizód. Bár a podcast mint olyan bármilyen hosszú lehet (némelyik a két-három órát is meghaladja!), az osztály podcastprojektjei esetében ez erősen ellenjavallt. A „tippek” stílusú podcastokban például három-négy perc bőven elég idő a lényeg bemutatására; a nagyinterjú hosszát 10-12 percben érdemes korlátozni. Még egy formátummal kapcsolatos döntést kell meghozni: azt, hogy milyen gyakran teszünk közzé újabb epizódot. Képesek vagyunk bizonyos ideig heti rend- szerességgel jelentkezni, vagy a kétheti gyakoriság megvalósíthatóbbnak tűnik? Akárhogy is határozunk, fontos betartani a gyakoriságot, és rendszeres időközök- ben közzétenni a podcastokat. Podcastforgatókönyv Ha előre megtervezzük, körvonalazzuk és leírjuk, hogy milyen elemekből épül fel egy-egy podcastepizód, akkor biztosan határozott elképzelést tudunk megvalósí- tani. Az interjúknál alapvető fontosságú, hogy a diákok készüljenek az interjúra, vagyis előre állítsanak össze kérdéseket vagy szempontokat a vendégnek. Bo- nyolultabb podcaststruktúrák esetén részletes tervre vagy forgatókönyvre van szükség, amelyben feltüntetjük az inzerteket, az effekteket és a cégszavakat is. A 7.1. táblázatban egy podcastepizód forgatókönyvét mutatjuk be példaként. Mint láthatjuk, a podcastepizód formátuma elég bonyolult lehet, de nagyon ér- dekes. Válasszuk azt, ami a legjobban tetszik. 7.1. táblázat: Forgatókönyvminta podcastepizódhoz Tétel Hang Tartalom FŐCÍMZENE: Funky, 1. szám Üdvözlés, bemutatkozás Alisha Köszöntjük Zseniális Osztály-Podcastunk minden hallgatóját. Alisha vagyok, műsorvezetőtársam Archie. Szia, Archie. Miről szól a mai műsor? Áttekintés Archie Szia, Alisha. A mai műsor teljes egészében a Jupiterről szól. Tippeket és tanácsokat adunk, hogyan fgyelhetjük meg ezen a héten a Jupiter bolygót az éjszakai égbolton, és interjút készítettünk dr. Pat Smithszel, a Csillagászati Intézet kutatójával arról, hogy milyen csillagásznak lenni.