Page 106 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 106
104 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? szélni, hogyan adjunk mindkét teljesítményre osztályzatot. Ám függetlenül attól, hogy miként oldjuk meg a kérdést, mindenképpen gondosan kell eljárnunk abban, hogy az elvárások és az értékelési szempontok is világosan meg legyenek fogal- mazva, és a feladat teljesítése is illeszkedjen a tantervbe, és/vagy megfeleljen a ta- nulási céloknak. Wikik értékelési szempontjai (a siker kritériumai) Dolgozzunk ki értékelési szempontrendszert (vagy sikerkritérium-mátrixot) min- den egyes wikiprojektre, amit diákjainknak feladatul adunk. Külön táblázatra lesz szükség az egyéni és a csoportos érdemjegyek meghatározásához. Saját kidolgo- zott értékelési szempontjaikat megoszthatják a könyv weboldalán. Néhány általá- nos szempont: Tartalom – Gondolatok – A téma megértése – A fő témák intellektuális feldolgozása – Adatalkalmazás – Információmegosztás – Összpontosítás – Tartalomfejlesztés – Források feltüntetése Oldalak – Szövegminőség – Linkek vagy beágyazott médiatartalom relevanciája – Oldalszerkesztés gyakorisága és minősége – Fórumtémák relevanciája – Dizájn és admintevékenység – Struktúra és szervezettség Megjelenés – Kiemelő elemek (különösen widgetek) használata – Menedzsment- és admintevékenység – Csoportmunka – A csoportmunka minősége – Wikietikett – Feladatmegosztás
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111