Page 101 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 101
5. fejezet: Wikik 99 A wikik alkalmazásának egyéb szempontjai Ahhoz, hogy a wikivállalkozás sikeres legyen, tisztában kell lennünk a wikik ok- tatásbeli alkalmazásának bizonyos sajátosságaival. A 2. fejezetben olvashattunk a közösségimédia-eszközök osztálybeli alkalmazásának általános tervezhetőségéről és egyéb kérdésekről, ám a wikik vonatkozásában további szempontokat is fgye- lembe kell venni a felkészülés során. Wikiszolgáltató kiválasztása Mivel a világhálón számtalan különböző wikiszolgáltató található, bonyolultnak tűnhet kiválasztani, melyik szolgáltató a legjobb az adott oktatási szituációban. A WikiMatrix.org vagy más wikiösszehasonlító oldalakon találhatunk segítséget a különböző szolgáltatások funkcióinak összevetésére. Ám mint a többi közösségi- média-eszköz iskolai környezetben való felhasználása során, itt is azokat a reklám- mentes szolgáltatásokat keressük, amelyekben megvannak az információs önren- delkezést biztosító eszközök. A szolgáltatásválasztás általános ellenőrzőlistája mellett (lásd 2. fejezet) használ- juk az alábbi útmutatót; ez segít a választásban, mivel olyan tételeket sorol fel, amelyeket fgyelembe kell vennünk, amikor wikiszolgáltatást választunk az osztá- lyunknak. Frissített listát a könyv weboldalán talál hatnak. □ Csoportos proflt hozhatok létre, nem kell e-mail címeket megadni. □ A wiki szerkesztési funkcióját könnyű használni. □ Szükség esetén az egyes oldalak zárolhatók. □ Szükség esetén az egyes oldalak törölhetők. □ Egyéb médiaelemek is hozzáadhatók az oldalhoz. □ A szolgáltatás támogatja a widgeteket. □ Nyomon követhetőek az oldalon történő változások. □ A fórumtémák törölhetők. Mint bármilyen, az osztályban használni kívánt közösségimédia-eszköz esetében, a kiválasztott wikikkel is végezzünk próbát. Hasonlítsuk össze a wiki(k) működé- sét Internet Explorer és Firefox böngésző környezetben is, és mindenképpen tesz- teljük iskolai számítástechnikai környezetben is. További információk a 17. fejezet- ben olvashatók.