Page 89 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 89
4. fejezet: Blogok 87 tal publikálható posztok és kommentek számát, vagy azt mondjuk, hogy küldjék be a „legjobb öt” (vagy legjobb akárhány) posztjukat, kommentjüket, és ezeket fogjuk értékelni. A diákok gyakran kíváncsiak arra, hogy mi a minimumelvárás egy poszt vagy komment terjedelmére vonatkozóan. Meglehet, nem szeretnénk ilyen korlátokat felállítani, nehogy ezzel a kreativitást korlátozzuk, megfontolandó az „ajánlott minimum” limit bevezetése. Blogok értékelési szempontjai (a siker kritériumai) A blogok értékelésében, az értékelés szempontjaiban az alábbi jellemzőket érde- mes fgyelembe venni. Az értékelési szempontok végső változatát természetesen olyan nyelvi szinten kell megfogalmazni, amely a diákok korosztályának megfelel (még jobb, ha rá tudjuk venni a diákokat, hogy a tanulási cél alapján segítsenek kidolgozni az értékelési szempontokat. Erről bővebben lásd a 2. fejezetet.): Tartalom – Szövegértés – A téma intellektuális feldolgozása – A főbb témakörök kritikus értelmezése és elemzése – A fő témákkal kapcsolatos észrevételek – Kreatív gondolkodás vagy kreatív megközelítés – A bemutatott adatok/információ pontossága Kommunikáció és posztok – Írás-/kommunikációminőség – A linkek vagy beágyazott médiaelemek relevanciája – A posztok gyakorisága – Közösségi részvételre biztatás Design és admintevékenység – Szervezettség (például címkék használata, archívum, kategóriák, hírfolyam) – Külalak – Kiemelések használata (különösen widgetek alkalmazása) – A blog vezetése és adminisztrációja – A blogtartalom kereshetősége
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94