Page 84 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 84
82 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Tumblr egyszerűségét. Amennyiben az előzőekben leírt alapozást megfelelően el- végeztük, és találtunk néhány megfelelő szolgáltatót, nem lehet semmi gond abból, ha ezek közül a diákok választják ki, melyik felel meg nekik a legjobban. (További információ a 17. fejezetben.) Feladat: Blogszolgáltatók összehasonlítása Hozzunk létre blogot legalább két különböző blogszolgáltatón (pl. a WordPressen és a Bloggeren). Vizsgáljuk meg mindkét szolgáltatás funk- cióit, különös tekintettel az alábbiakra: – Milyen támogatást biztosít a felhasználónak? GYIK-oldal? Fórumok? – Moderálhatóak-e a kommentek? – Hamar eltávolítható a kiposztolt információ? – Milyen felhasználási feltételek vonatkoznak a szolgáltatás használatára? – Beállítható-e a blog szabványos megjelenése? – Adhatunk-e a bloghoz widgeteket? – Lehet-e a blognak több szerzője? – Mennyi tárhelyet biztosít a szolgáltató a blognak? – Lehet-e statikus oldalakat beállítani? – Mik az információs önrendelkezés lehetőségei? – Törölhető-e az egész blog? – Exportálható-e az egész blog biztonságimásolat-készítés vagy más szol- gáltatóra való átköltözés céljából? Jegyezzünk fel minden mást, amit fontosnak tartunk az osztály számára al- kalmasnak tartott blogplatform kiválasztásakor hozott döntésben. Blogtervek a könyv weboldalán találhatók. Nyilvános vagy nem nyilvános blog legyen? Mivel a blogolás gyakran személyes természetű, egyéni elfoglaltság, különösen fontos fgyelmet fordítani a diákok információs önrendelkezési jogára, a személyes gondolatok védelmére és sebezhetőségére. A blogolás szerencsére számos lehető- séget biztosít erre: 1 Mindent lehet úgy zárolni, hogy a diák blogját csak a diák és a tanár lássa, sen- ki más. Ez jó opció lehet akkor, ha azt szeretnénk, hogy a diák a tananyagra, a tanórán elhangzottakra személyes reakciót adjon, vagy ha problémák adódhat-