Page 82 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 82
80 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Ötletek: Jó példák Néhány angol nyelvű osztályblog, amely jól példázza, hogyan integrálják más tanárok a blogolást az oktatásba. –  Climb High. Harmadikosoknak szóló blog Kanadából, Brit-Kolumbiából, Comox Valley településről. Kitűnő példa arra, hogy a tanárok miként használják a blogokat az osztály tevékenységének a nagyközönség felé való kommunikálására. (Keresés: „Climb High Comox”) – Extreme Biology. Miss Baker osztályblogja az évek során számos díjat nyert. Miss Baker egész osztálya szerzőként vesz részt a blog írásában. (Keresés: „Miss Baker’s Extreme Biology blog”) – Huzzah! Szintén a Brit-kolumbiai Comox Valley blogja. A Huzzah! hat- éves blog, amely az egész osztály egyéni diákblogjait fogja össze. (Kere- sés: „Huzzah Comox”) – További díjnyertes példák találhatók az Edublog Awards oldalain. (Kere- sés: „Edublog awards”) Egyéni diákblogok (tanulásközpontú) Ebben a blogolási rendszerben az osztály minden diákjának saját blogja van. A formátum kicsit több adminisztrációt igényel a tanár részéről, mivel ki kell ta- lálnunk, hogyan kísérjük fgyelemmel a diákok blogolási tevékenységét. Ennek egyszerű módja, ha minden diák blogját a Netvibeshoz hasonló alkalmazással gyűjtjük egybe (lásd a 3. fejezet „RSS: a közösségi média »gerince«” rész). Így nyomon követhetünk minden új posztot, észlelhetjük, ki küszködik nehézségekkel, és – ami a legjobb – minden diákblogot egy helyen gyűjthetünk és olvashatunk. Ez a modell megadja a diákoknak a blogolási tevékenységük feletti információs önrendelkezés és a szellemi tulajdon szabadságát; azoknak lehet jó, akik kissé fé- lénkebbek és nem szívesen posztolnak népesebb szerzőgárdával rendelkező osztályblogokon. Ezenkívül elősegítheti a kreativitás és kísérletezés olyan szintjé- nek elérését a diákoknál, amelyet különben kellemetlennek találnának. Az egyéni diákblogok talán legnagyobb előnye az, hogy élethosszig tartó e-portfólióként mű- ködhetnek, amelyekkel a diákok bemutathatják munkájukat, megoszthatják felfe- dezéseiket, tapasztalataikat, véleményüket, beágyazhatnak olyan médiahíreket, amelyeket izgalmasnak, érdekesnek találnak, és az összes posztot felcímkézhetik a könnyebb navigáció érdekében. Ideális esetben a diák ezt a blogot más osztályok- ban is használja (vagyis több tanár osztályában, így lehet, hogy a kollégákkal egyeztetni kell), sőt felnőtt korára is megtarthatja.
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87