Page 78 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 78
76 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? A kezelőfelületen láthatjuk, hogy számos beállítást választhatunk: blogunk lehet nyilvános vagy titkos, megváltoztathatjuk a témáját, a dizájnját, az elrendezését, kontrollálhatjuk a kommenteket és a fórumokat. Nézzünk körül a műszerfalon, és fedezzük fel a rendelkezésünkre álló funkciókat! Feladat: Hozzunk létre saját blogot! Hozzunk létre proflt a fentiekben ajánlott egy vagy több blogszolgáltatónál. Lépjünk be a kezelő- vagy adminfelületre, és próbáljuk ki a következőket: – Írjunk tesztbejegyzést, adjunk hozzá címkéket, publikáljuk. – Írjunk további bejegyzéseket, ezúttal adjunk hozzájuk képeket, linkeket és „widgeteket” is (videót stb.). Később minden bejegyzés törölhető. – Adjunk egyedi dizájnt a blognak, tervezzünk egyedi megjelenést a felü- letnek. – Adjuk hozzá barátainkat „felhasználóként”, vagy kérjük meg őket, hogy kommenteljenek a blogunkon. – Tanulmányozzuk az információs önrendelkezési (privacy) és fórumbeállí- tásokat. Tipp: A böngészőben két ablakot nyissunk a blognak (ha nem ismerjük ezt a műveletet, keressünk rá a Google-ben): az egyiken a kezelőfelületet, a mási- kon a blog nyilvánosan megjelenő képét (a blog főoldalát) nézzük. Váltsunk át a kezelőfelületről a főoldalra, így meggyőződhetünk arról, hogy a változá- sok, amiket elgondolásunk szerint megjelenítettünk, valóban megjelennek-e a főoldalon. Ne felejtsünk el frissíteni, győződjünk meg arról, hogy a blog legújabb verzióját szemléljük. Milyen előnyei vannak a blogoknak az oktatásban? Pedagógiai előnyök A blogok kitűnő eszközök arra, hogy kritikát és véleményt kérjünk a diákoktól; a blogok dinamikus természete révén (vagyis mivel mindig az új posztok jelennek meg, és ezeket kommentelik is) a diákok ismereteket szerezhetnek egy témáról, ugyanakkor fnomíthatják is ismereteiket. Ez teszi a blogot a konstruktivista peda- gógia kiváló eszközévé. Ugyanakkor a tanároknak tökéletes lehetőséget ad a diá- kok fejlődésének, előmenetelének nyomon követésére, gondolkodásuk fejlődésének megfgyelésére, miközben formatív és összegző visszajelzést tesz lehetővé a diá- kok munkáját illetően. Ugyanezért alkalmas arra, hogy felismerjük, melyik diák küszködik a tanagyaggal, és ki nem mutat érdeklődést.
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83