Page 90 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 90
88 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Amint kialakítottuk az értékelés szempontjait (lehetőleg a diákok segítségével), te- gyük hozzáférhetővé a diákok számára és biztassuk őket arra, hogy minél gyak- rabban tanulmányozzák ezt a feladat teljesítése során. A 4.1. táblázatban példa ta- lálható a blogolás feladatértékelési szempontjaira. Feladat: Dolgozzunk ki blogértékelő/ sikerkritérium-feltételrendszert! Foglaljuk írásba az osztály blogtevékenységének értékelési szempontjait! Mi- lyen kritériumokat értékelünk? Az írást? A szellemi munkát? Az írást és kommunikációt? A szövegértést? A blog megjelenését? Milyen teljesítmény- tartományokat használunk? Az értékelési szempontok meghatározása nem olyan könnyű, mint gondol- nánk. De nem kell a semmiből kezdenünk (bár lehet, hogy ez jobban hang- zana). Keressünk rá a neten a „feladatértékelő rubrika”, „értékelési szempon- tok” kifejezésekre, vagy ezekhez hasonlókra, vagy látogassunk el egy olyan honlapra, mint a Rubistar.4teachers.org, hogy megtudjuk, más tanárok ho- gyan oldották meg ezt. Esetleg megoszthatják saját kidolgozott értékelési szempontjaikat a könyv weboldalán. Feladat: Dolgozzunk ki blogolási tervet! A könyv weboldalán található blogolási terv (blogging plan template) alapján dolgozzuk ki az osztály blogolási tervét. Feltétlenül vegyük fgyelembe a 2. fejezetben a „Tervezés” részben felsorolt általános tervezési szempontokat, valamint a blogolás jellegzetességeit is.