Page 92 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 92
90 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Összegzés – A blogok olyan weboldalak, amelyek lehetővé teszik, hogy egy általunk meghatározott témáról posztokat publikáljunk, és írásainkra visszajelzést kapjunk kommentek formájában. – A blogokat dinamikus tartalom jellemzi: az egyes tartalmak fordított idő- rendi sorrendben jelennek meg, a posztokat kommentelik és címkézhetők. – A blogolás fejleszti a kritikai készséget és a refexivitást, a véleménycse- rét, az önálló felfedezőkészséget, elősegíti a kreativitást és a fow-élmény megélését. – A blogolásnak három fő modellje van: (1) adminblog, (2) osztályblog és (3) egyéni tanulói blog. Az utóbbi kettő tanulásfókuszú. – A blogolás mérlegelésében különös fgyelmet kell fordítani arra, hogy a diákok blogjai nyilvánosak vagy nem nyilvánosak legyenek, illetve hogy hogyan segítsük a diákok tanulását, és hogyan értékeljük a blogokat. Források Online források – Keressünk rá a neten a „blogok az oktatásban” („Blogs in education”) vagy hasonló kifejezésekre osztályblogindítási tippekért és tanácsokért. – A WeblogMatrix.org weblapon összehasonlíthatók a blogszolgáltatások. – Az Edublogs.org blogszolgáltatást nyújt, valamint információt és forrá- sokat ad a blogok oktatásbeli használatához. – A könyv weboldalán blogismertető vázlatok, GYIK-válaszok, tervezési segédletek találhatók angol nyelven: www.sagepub.co.uk/poore Irodalom byinGton, t. A.: Communities of practice: using blogs to increase collaboration. Intervention in School and Clinic, 46(5), 2011. 280–291. lAiA, h. – ChenC, C.: Factors infuencing secondary school teachers’ adoption of teaching blogs. Computers & Education, 56(4), 2011. 948–960. MCGrAil, e. – DAvis, A.: The infuence of classroom blogging on elementary student writing. Journal of Research in Childhood Education, 25(4), 2011. 415–437. sAwMiller, A.: Classroom blogging: what is the role in science learning? The Clearing House, 83, 2010. 44–48.