Page 56 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 56
54 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Nincs olyan ok, amely indokolná, hogy a diákok ne vegyenek részt egy adott fel- adat értékelő rubrikáinak kidolgozásában. A diákokkal a teljesítményértékelésről való egyeztetés nagy motiváló erővel bír. Ebben a könyvben számos példát találha- tunk a teljesítményértékelő rubrikákra. Online is kereshetünk más tanárok által kidolgozott értékelőrendszereket. (Keressünk az „értékelési formák”, „oktatás, rubrikák” stb. kifejezésekre!) Ezeket a rubrikákat alkalmazhatjuk kezdetben, de bizonyosodjunk meg arról, hogy saját kritériumaink pontosan megfelelnek a kö- rülményeknek. Látogassanak el a könyv honlapjára, ahol példákat találhatnak ezekre a rubrikákra; esetleg ugyanitt saját rubrikáikat is feltölthetik. Melyik szolgáltatást válasszuk? Amint megbizonyosodtunk arról, hogy a feladatot helyesen terveztük meg, és he- lyesen döntöttünk a közösségi média alkalmazása mellett a feladatmegoldásban, azon kell gondolkodnunk, melyik közösségimédia-szolgáltatás a legmegfelelőbb a kitűzött cél elérésére, mennyire legyen nyilvános vagy nem nyilvános a diákok munkája, és hogyan kezeljük a kiválasztott szolgáltatáshoz való adminisztrátori hozzáférést. Szolgáltatásválasztás A közösségi média oly sok különböző tere közül választhatunk az interneten, hogy néha a bőség zavarába kerülünk, amikor az osztály számára alkalmas szolgáltatást kell választani. Bár nagyon fontos, hogy a kiválasztott eszköz a célnak megfele- lően működjön, vannak más szempontok is, amelyeket fgyelembe kell venni, amikor kiválasztjuk, melyik közösségi médiumot használjuk az osztálytermi okta- tásban. Az alábbiakban az általános támpontok felsorolása látható; az egyes közös- ségimédia-alkalmazásokkal kapcsolatos egyedi szempontok a további fejezetekben találhatók. □ A szolgáltatás ingyenesen teljesíti alapvető igényeimet. □ A szolgáltatás biztosítja a szükséges tárhelyet és sávszélességet. □ A szolgáltatás egészét vagy annak egy részét korlátozott hozzáférésűvé tudom tenni, így csak azok láthatják, akiket meghívok. □ A szolgáltatás nem hordoz reklámokat. □ Vannak témakorlátozások; tilos a gyűlöletbeszéd, a pornográfa és a levélszemét. □ A szolgáltatás adatvédelmi feltételei elfogadhatóak. □ A szolgáltatás felhasználási feltételei elfogadhatóak. □ A szolgáltatás kor és képesség szempontjából megfelelő nekem és/vagy az osz- tályomnak.
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61