Page 59 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 59
2. fejezet: Hatásos tanmenetek és óratervek a közösségi média alkalmazásával 57 tal használt szolgáltatás működésében. Én a felnőtt tanárgyakornokaimnak sem adok adminjogokat az osztályoldalakhoz: egyszerűen nem akarom, hogy bármi- lyen felhasználói hibából bekövetkező esetleges katasztrófáért felelősek legyenek. Ha ez az elején egy kicsit soknak is tűnik, nincs ok aggodalomra: a szövegben előrehaladva, a bemutatott eszközöket és szolgáltatásokat megismerve viszonylag hamar megfelelő tudásra és készségekre lehet szert tenni. Összegzés – Az oktatómunka megfelelő tervezése alapvető fontosságú, ha sikeresen akarjuk bevezetni a közösségi média alkalmazását az oktatásban. – Mielőtt az osztályteremben kezdenénk alkalmazni közösségimédia-pro- jektet, gondosan meg kell határoznunk a célt, meg kell terveznünk a fel- adatot, ki kell választanunk a megfelelő eszközöket, és támpontokkal, for- rásokkal kell segítenünk a diákok tanulását. – Nagyon fontos, hogy a közösségi média alkalmazása során megfelelő adatvédelmi beállításokkal védjük a diákokat. Források Online források A könyv weboldalán további források, fórumok és egyéb információk találha tóak a közösségi média oktatásbeli felhasználásával kapcsolatban: www.sagepub.co.uk/poore Irodalom FitzGerAlD, r. – steele, J.: Digital Learning Communities (DLC): investigating the application of social software to support networked learning. Report, 2008. Elérhető: http://eprints.qut.edu.au/18476/. Letöltés: 2011. október 13. riChArDson, w.: Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms. Thousand Oaks, CA, Corwin Press, 2006. williAMson, b. – PAyton, s.: Curriculum and teaching innovation. Transforming classroom practice and personalisation. Futurelab kézikönyv, 2009. Elérhető: http://www.futurelab.org.uk/resources/curriculum-and-teaching-innovation- handbook. Letöltés: 2011. november 1.