Page 60 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 60
3. fejezet A közösségi média funkcióinak és alkalmazásának jellemzői Áttekintés Ebben a fejezetben a közösségimédia-környezetek alapvető működési tulajdonsá- gait és jellemzőit mutatjuk be, köztük az RSS, a megjelölés (tag), a hiperlinkek, a widgetek (minialkalmazások) és a beágyazó kódok (embed code) működését; mindezek a közösségi média technikai területének részei. Bemutatjuk, hogyan kell proflt és biztonságos jelszót létrehozni. A közösségi média osztálytermi felhasz- nálásának alapvető gyakorlataként szólunk a biztonsági másolatokról és a teszte- lésről. Végül azokat a nagyon fontos személyiségi vonásokat és tulajdonságokat mutatjuk be, amelyek a közösségi média sikeres oktatásbeli felhasználását segítik. Funkcionális jellemzők Az interneten elterjedt közösségimédia-oldalak, szolgáltatások, eszközök és alkal- mazások működésében vannak alapvetően közös tulajdonságok vagy feltételek. Ez a fejezet a leggyakoribbakat mutatja be. A funkciók neve esetenként kissé eltérő, de működésük azonos. Mindenesetre ne igyekezzünk görcsösen mindent egyszerre megtanulni vagy „jól csinálni”; a közösségi média megismerésének legjobb módja, ha egyszerűen elkezdjük használni; szóval ugorjunk csak bele, és kísérletezzünk egy kicsit. RSS: a közösségi média „gerince” Van némi bizonytalanság abban, hogy mit jelent az „RSS” rövidítés, de a források többsége szerint vagy „Really Simple Syndication” („nagyon egyszerű híradás”), vagy „Rich Site Summary” („tömörített oldaltartalom”). Mindazonáltal az RSS gyűjti össze vagy „táplálja” az információanyagot a webről egy adott helyre, és ez az egyik legfontosabb technológia a közösségimédia-tartalmak továbbításában.
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65