Page 54 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 54
52 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? – A diákok munkája nyilvános legyen, titkos, vagy a kettő közötti megoldást vá- lasszunk? (Nyilvános, de a netes keresőprogramok ne jelezzék találatként?) – Szükséges-e a diákoknak technikai segítséget adni a szolgáltatás használata so- rán, és ha igen, szükség esetén képesek vagyunk-e ezt a segítséget megadni? A tanár – Van elég időnk a projekt végigkíséréséhez? – Megvannak a megfelelő képességeink, megfelelő szintű tudásunk a projekt ve- zetéséhez? – Milyen szinten fogunk részt venni a projektben? – Hogyan fogjuk kommunikálni az elvárásainkat? – Milyen támogatást (scaffolding) kell adnunk a feladathoz? – Hogyan fogjuk értékelni a szolgáltatás felhasználásának hatékonyságát az osz- tályban? Jegyezzük le a kérdésekre adott válaszok alapján kialakult tervet, és a projekt előrehaladtával fnomítsuk azt. Feltétlenül készítsünk jegyzeteket a folyamatról, hogy változtatásokat és javításokat hajthassunk végre a következő alkalommal. A könyv weboldalán tervezési anyagok találhatók. Támogatás Bár számos diák tűnik kifejezetten „tech-gurunak”, vagyis képesek nagyon jól, il- letve legalábbis nagy önbizalommal használni a digitális technológiákat, nincs ga- rancia arra, hogy a digitális „műfajokban” való jártasságuk meghaladja a közössé- gimédia-oldalak, a Google-keresés, a Wikipédia és/vagy a YouTube használatát. Bizonyítékok támasztják alá, hogy számos diák – különösen az idősebbek –, aki nyugodtan használja a digitális technológiát személyi kommunikációs és szórako- zási igényének kielégítésére, eléggé összezavarodik, ha a tanárok kérik meg, hogy a közösségi média eszközeit tanulási kontextusban használja (JISC, 2007). Tény, hogy a diákok kevésbé kérnek útmutatást az eszköz alkalmazásának mikéntjével kapcsolatban; inkább az érdekli őket, hogy az eszköz hogyan segíti elő a tanár ál- tal kitűzött tanítási cél elérését (JISC, 2007). A támogatás arra vonatkozik, hogy szükség van a tanulás oktatói támogatására, amikor új tananyagot, új eszközöket, új koncepciókat mutatunk, vezetünk be. Az alábbi támogató technikák alkalmazásával segíthetjük a diákokat abban, hogy megértsék és sikeresen teljesítsék a feladatot, amit eléjük állítottunk: – Magyarázzuk meg, hogy az adott közösségimédia-eszköz vagy technológia ho- gyan kapcsolódik a tantervhez és a kitűzött tanulási célokhoz. Ne becsüljük alá
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59