Page 53 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 53
2. fejezet: Hatásos tanmenetek és óratervek a közösségi média alkalmazásával  51 A tanítás-tanulás epizód – Mi az epizód célja? – Mi az oktatási elem intellektuális vagy konceptuális fókusza a diákok számára? – Milyen „interakciókat” várunk el a diákoktól a feladatmegoldás során? – Milyen információt akarunk megosztatni vagy megszereztetni velük? – Milyen tanulási eredménye van ennek az elemnek? – Hogyan illeszkedik ez az elem a tantervbe? – Milyen kapcsolatot kell találniuk a diákoknak a feladat és a tantervi anyagok között? – Milyen fő témákat, altémákat vagy lényeges szempontokat kell lefednie a fel- adatnak? – Milyen képességeket kell a diákoknak elsajátítani? – Hogyan mutathatják be a diákok, hogy mit tanultak? – Hogyan értékeljük a diákok munkáját? Az eszköz vagy alkalmazás – Miért választottuk ezt az eszközt vagy alkalmazást? Vagyis: elősegíti-e a kitű- zött cél elérését? – Megfelelően használjuk az alkalmazást? Arra, amire tervezték? (Például wikiket együttműködésre, blogokat kritika és vélemény kifejtésére?) – Az eszköz vagy alkalmazás használata hogyan segíti a tantervi vagy tanulási célok elérését? – Választhatnak a diákok eszközt, vagy csak azt, amit mi választottunk nekik? – Ha a diákok választhatnak eszközt vagy alkalmazást, mik a funkcionalitás és biztonság alapvető követelményei? – Hogyan jelöljük ki vagy hívjuk meg a diákokat az alkalmazás használatára? A diákok – Mit kezdenek a diákok az általunk választott közösségimédia-eszközzel, alkal- mazással? – Hogyan azonosítják magukat a diákok? Csak keresztnévvel? – Milyen adminisztrátori elérésük lesz a diákoknak a szolgáltatáshoz? – Milyen gyakorisággal kell a diákoknak részt venni a munkában? – Hogyan értékeljük az egyéni vagy csoportteljesítményt? – Mit teszünk, ha a szolgáltatás felhasználói nem megfelelően viselkednek? – Mi szükséges ahhoz, hogy a diákokat tájékoztassuk az információs önrendelke- zés, a szerzői jog és a biztonság témáiról? – Mi van akkor, ha egy diáknak nincs otthoni internet-hozzáférése? Elvárjuk tőle, hogy a szolgáltatást az iskolában vagy nyilvános könyvtárban használja?
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58