Page 52 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 52
50 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? (2.1. táblázat folytatása) Szándék: Milyen célt tűzünk ki a diákok elé? Alkalmas közösségimédia-eszközök Vizualizáció – animáció, képregények – játékok – gondolattérkép – fotómegosztás – képek vetítése – videó és videómegosztás Mint láthatjuk, nagyon sok „cool”, vagyis jó és népszerű digitális eszköz áll ren- delkezésünkre. Ezeket különböző kontextusokban használhatjuk az osztálytermi munkában. Lényeges azonban, hogy a kitűzött feladat teljesítésére alkalmas esz- közt válasszunk; ne csábuljunk el egy mutatós weboldaltól vagy remek alkalma- zástól; kiderülhet, hogy ezek nem alkalmasak a kitűzött cél elérésére. Semmi ér- telme nem lenne például az ötletelés eszközt választani közösségi könyvjelző szolgáltatásra. Hasonlóképpen ne válasszunk a Second Life játékhoz hasonló dina- mikus szimulációs környezetet virtuális tanórák megtartására, mert az eredmény lehangoló lesz: a diákok unatkozni fognak. És persze egyáltalán ne alkalmazzuk a közösségi médiát akkor, ha a cél az, hogy a diákok a hagyományos esszéírás ké- pességét demonstrálják. Talán Fitzgerald és Steele fogalmazza meg ezt a legvilá- gosabban, amikor kijelenti: „Nincs egyetlen olyan eszköz, amely közösségi szoftvermegoldásként támogatná a tanulást és a tanítást, nem is megfelelő egyetlen technikát használni minden tantárgyhoz, sőt egy adott tantárgy tanítása folyamán sem.” (Fitzgerald és Steele, 2008, 31.) Tervezés Miután meghatároztuk a célt és kiválasztottuk a megfelelő közösségi médiumhoz tartozó technológiát vagy eszközt, amely segít a cél elérésében, következő felada- tunk annak alapos átgondolása, hogyan fogjuk kivitelezni elgondolásainkat az osz- tályteremben. Az alábbi ellenőrzőlista ehhez jó kiindulópont lehet. Ne feledkez- zünk el a meghatározott képességről, tudásról, információról, és írjunk világos, pontos állításokat!
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57