Page 279 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 279
17. fejezet: Gyakorlati szempontok az osztálytermi munkában  277 – Tájékoztassuk a diákokat, hogy azonnal értesíteniük kell minket, amint észlelik, hogy sértő vagy potenciálisan károkozó jellegű információ jelenik meg az ol- dalon. Diákfelhasználók jogosultságai Nagyon alaposan végig kell gondolni, milyen jogosultságokat adunk a diákoknak a nekik létrehozott oldalakon. A legtöbb szolgáltató lehetővé teszi az oldal létreho- zója számára, hogy a felhasználóknak különböző „jogosultságokat” (roles) adjon. – Adminisztrátor (admin): teljes ellenőrzés alatt tartja az egész oldalt, tartalmat törölhet, kitilthat felhasználókat, megváltoztathatja az oldal beállításait és profl- képeit. – Szerkesztő: törölhet mások által feltöltött tartalmat, és korlátozott oldalmenedzs- ment-jogosultságai vannak. – Szerző vagy író: csak a saját maga által feltöltött tartalomban változtathat: szer- kesztheti, törölheti, publikálhatja. Mások anyagain nem tud módosítani. – Regisztrált felhasználó: beléphet az oldalra, témát nyithat, kommentelhet, de nagyjából ennyi. Át kell gondolnunk, mi történik az oldallal, ha egyetlen admin van, és az oldal valami okból nem elérhető. Legalább még egy admint ki kell jelölnünk (lehetőleg diák kollégát), arra az esetre, ha valami gond adódna. Általános szabályként csak olyan felhasználói jogosultságokat adjunk diákjainknak, amelyek saját feltöltött adattartalmaikon enged módosításokat. Osztályoldalak diákadminisztrátorai Vonzó lehet a gondolat, hogy adjunk a diákoknak adminjogokat az osztály webol- dalán, így biztatva őket arra, hogy vállaljanak felelősséget az oldalért, vagy így jutalmazva a nagyon lelkes diákokat, illetve hogy moderálást tanulhassanak és gyakorolhassanak, stb. Ám ezzel nehéz helyzetbe hozzuk a diákadminokat. Mi van akkor, ha véletlenül törölnek valamit az oldalról? Mi van akkor, ha legjobb tudásuk szerint igyekeznek moderálni, és ezért kigúnyolják őket osztálytársaik? Dönthetünk úgy, hogy mégis kinevezünk diákadmint, hiszen az esetlegesen felme- rülő problémák kezelésére van kockázatkezelési tervünk, de általában nem szabad elvárnunk, hogy a diákok ilyen nagy felelősséget vegyenek magukra. A magam részéről sosem kérem meg diákjaimat, sőt felnőtt egyetemi hallgatóimat sem arra, hogy ilyen felelősséget vállaljanak. Akármennyire megbízható vagy szorgalmas, tehetséges diákok, bármikor történhet kellemetlenség.
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284