Page 275 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 275
17. fejezet: Gyakorlati szempontok az osztálytermi munkában  273 Hibaelhárítás iskolai forrásból Mivel nem az iskola üzemelteti a közösségimédia-szolgáltatást, nem várhatjuk el, hogy az iskola segítsen, ha valami nem működik: tanár és diák saját erőforrásaira kénytelen támaszkodni. Ám valószínűleg lesznek, akik hajlandók (bár nem min- den esetben tudnak) segíteni. A diákok igényeit is fgyelembe kell venni: fel kell készülnünk arra, hogy elég sokszor kell segítséget adnunk azoknak a diákoknak, akik nehézségekbe ütköznek. Gondjaik lehetnek például a szolgáltatás technikai részével (például ha bizonyos időszakokban nem elérhető), vagy nincs megfelelő készségük ahhoz, hogy gyorsan megtanulják a szoftver működését. Ezekben az esetekben a tanárhoz fordulnak se- gítségért. Megvan a megfelelő tudásunk, és van elég időnk arra, hogy technikai és felhasználói szintű segítséget adjunk diákjainknak? Esetleg szükséges lehet, hogy külön foglalkozást szervezzünk az osztálynak az online szoftver használatáról, és nekünk kell „ügyfélszolgálatként” működnünk egyedi problémák és kérdések megoldására. Azért kell elég jól megismernünk a szoftvert és a szolgáltatást, hogy szükség esetén megfelelő támogatást adhasson. Platformok és böngészők funkció/használhatóságkompatibilitása Csak olyan szolgáltatás használatát kérjük oktatási célra, amely legalább Mac- és PC-gépeken, a Firefox és az Internet Explorer bármely olyan változatával fut, ame- lyet intézményünk támogat. Minden platform- és böngészőkörnyezetben ki kell próbálni a szolgáltatást, hogy meggyőződjünk működőképességéről. Csak ezután kérhetjük a diákokat annak használatára. Iskolai sávszélességkvóta Lehetséges, hogy a diákok naponta csak bizonyos mértékű sávszélességet használ- hatnak az iskolai számítógépeken vagy a számítógépteremben. Figyelembe kell vennünk, hogy a külső szolgáltatás igénybe vétele milyen gyorsan meríti ki ezt a keretet. Ha sávszélességkvóta korlátozza feladataink teljesítését (például sok képet, videót és hanganyagot használunk), esetleg külön kell kérnünk a technikusokat, hogy növeljék meg diákjaink sávszélességkvótáját; különösen akkor, ha a sáv- szélesség-probléma a feladat sikeres teljesítését veszélyezteti. Figyelnünk kell a diákok sávszélesség-használatát, és meg kell kérnünk őket, hogy tájékoztassanak minket, ha a sávszélességhiány problémát jelent nekik.
   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280