Page 280 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 280
278 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Értékelés Fontos döntés, mikor úgy határozunk, külső webszolgáltatót veszünk igénybe az értékelés feladatára, ezért egészen biztosnak kell lennünk abban, hogy minden le- hető kockázatot és veszélyt alaposan feltártunk. Figyelembe kell vennünk mindent, attól kezdve, hogy a szolgáltató hogyan kezeli az adatainkat, azon át, hogy ez mennyiben felel meg intézményünk adatvédelmi stratégiájának (ha van ilyen), a biztonsági másolatokig, a diákok időbélyeg-módosító „leleményességeinek” kivédéséig, a kész-a-feladata-de-elveszett-és-nem-tudja-hova-lett kifogásokig. Né- hány kérdés, amit át kell gondolnunk, ha a közösségi médiát az értékelés és osztá- lyozás folyamatában is igénybe akarjuk venni: – A szolgáltatás igénybe vétele megfelel intézményünk értékelési, osztályozási szabályzatának? Ennek nagyon alaposan nézzünk utána. Például választhatunk olyan szolgáltatót, amely automatikusan törli az adatokat a felhasználói felület- ről, ha egy bizonyos, előre meghatározott ideig nem lépünk be az oldalra, az in- tézményünk azonban előírja, hogy az adatokat két évig meg kell őrizni. – Mennyire látható a diákok munkája más diákok számára? Megfelelő mérték- ben? Válasszunk olyan szolgáltatót, amely lehetővé teszi, hogy mi vagy diák- jaink meghatározhassák, ki láthatja a munkájukat: az egész világ, csak az osz- tálytársak vagy csak a tanár? – Ha a diákok kisebb csoportokban dolgoznak, nyomon követhető-e, ki járult hoz- zá a feladathoz? Olyan szolgáltatóra van szükség, amely lehetővé teszi a posz- toló, kommentelő vagy más módon közreműködő felhasználók azonosítását. – Mihez kezdünk, ha a szolgáltatás elérhetetlen? Mindenképpen legyen tervünk biztonsági másolat készítésére; a feladat része lehet, hogy a diákok munkájukat más formátumban is mentsék el. Ha azonban ragaszkodtunk ahhoz, hogy a diá- kok mindenképpen készítsenek megfelelő formátumban biztonsági másolatot a munkájukról, akkor nem lehet gond. – Mit tegyünk, ha a diák azt mondja, teljesítette a feladatot, de munkája eltűnt az oldalról? Erre a helyzetre is lennie kell előre elgondolt stratégiának. Ha a diákok az oldal adminisztrátorai, az ő felelősségük, hogy biztonsági másolatot készítse- nek munkájukról, valahányszor lényeges változásokat hajtanak végre, vagy fel- töltenek egy munkát. – Mi van akkor, ha egy diák azt állítja, ő a valódi szerzője egy munkának, de az más loginadatai alatt került feltöltésre? – Hogyan előzzük meg, hogy a diákok a beadási határidő után változtassanak a leadott munkán? Ha olyan szolgáltatást választunk, amely lehetővé teszi a diákoknak, hogy a tanárnak „szuperadmin”-jogosultságot adjanak, jogunk van