Page 282 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 282
280 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Összegzés – A gyakorlati, osztálytermi oktatásban előforduló szempontokat nem sza- bad fgyelmen kívül hagyni a közösségi média oktatási célú használatakor. Az információs önrendelkezéstől a biztonsági másolatokon át a sávszéles- ségkvótákig mindent fgyelembe kell venni a közösségi média használatá- nak tervezésekor. – Különösen óvatosnak kell lennünk akkor, ha a közösségi médiára feltöltött feladatot osztályozzuk; sok buktató lehet az eredményt illetően nekünk is, a diákoknak is. Győződjünk meg arról, hogy kellő gondossággal választot- tunk eszközt vagy szolgáltatást, megfelelően intézkedtünk biztonsági má- solatokról és kockázatkezelésről. – Vonjuk be a szülőket minden, a közösségi média oktatásbeli felhasználá- sával kapcsolatos tervünkbe. Tájékoztassuk őket a kockázatokról és arról, miként tervezzük kezelni és/vagy kiküszöbölni ezeket a kockázatokat. Mindenképpen kérjük hozzájárulásukat a projekthez. Források Online források – Szakmai blogokból, mint például a Mashable.com, a Cnet.com és a TechCrunch.com tudhatjuk meg a közösségi média mögött álló cégekről szóló legfrissebb híreket. – A HTTrack (PC-gépekre) és a SiteSucker (Mac-gépekre) teljes webolda- lainkról készít biztonsági másolatot. – Olvassuk el az Edinburgh-i Egyetem Web 2.0 szolgáltatások felhaszná- lásáról szóló útmutatóját. (keresés: „University of Edinburgh web 2.0 Guidelines”) – A könyv weboldalán linkek, fórumtémák és más, a közösségi média ok- tatásának gyakorlati felhasználásáról szóló anyagok találhatók: www. sagepub.co.uk/poore