Page 281 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 281
17. fejezet: Gyakorlati szempontok az osztálytermi munkában  279 blokkolni az oldalt úgy, hogy azon további változásokat ne lehessen végre- hajtani. Ez azt jelentheti, hogy ideiglenesen visszasorolja a diákok jogosultságát „szerkesztőből” egyszerű „regisztrált felhasználóvá”. – Honnan  tudjuk,  hogy  a  beadási  határidő  után  változtatások  történtek  az  ol- dalon? A szolgáltató minden, az oldalra feltöltött adatra időbélyeget tesz. Ebből lehet tudni, hogy mikor történt változás, ám a diákok esetleg „visszatekerik” saját számítógépük belső óráját, hogy megkerüljék ezt a problémát. Az előző ponthoz hasonlóan itt is az a jó megoldás, ha olyan szolgáltatót választunk, amely lehetővé teszi az oldal zárolását. – Mennyi ideig kell megtartani a kiadott feladat során keletkezett adatokat? A szolgáltató akkor még működni fog? Ez összefügg azzal, hogy intézményünk milyen időtartamú adatmegőrzést ír elő. Tisztában kell lennünk az előírással, és igencsak hinnünk kell abban, hogy a szolgáltató hosszú távon fennmarad. Leg- alább a beadott munkákról rendelkeznünk kell biztonsági másolattal. Lásd fent a „biztonsági másolat” témájában írtakat. Szülők bevonása Bármilyen mértékben használjuk a közösségi médiát az osztály oktatásában, töre- kednünk kell arra, hogy bevonjuk a szülőket a közösségimédia-projektről szóló döntési folyamatba. Küldjünk üzenetet a szülőknek, posztoljunk a weboldalon, tartsunk megbeszéléseket; tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy folyama- tosan tájékozódhassanak terveinkről, és amint elindult a folyamat, vonjuk be őket a projektbe. Esetleg műhelyfoglalkozásokat tarthatunk, amelyeken bemutatjuk a szülőknek a közösségi média alapjait, ahogy azt ebben a könyvben olvashattuk, különös tekintettel a 4. részben foglaltakra. Mindenképpen nagyon fontos, hogy a szülők és az iskola támogassa munkánkat e téren, ez pedig azt jelenti, hogy tudnunk kell a kockázatokról is, és kell lennie tervünknek arról, miként kezeljük ezeket a kockázatokat. Ugyanakkor világosan meg kell indokolnunk másoknak, milyen oktatási és pedagógiai cél vezérelt, ami- kor közösségi média felhasználásával teljesíthető feladatokat adtunk. Bizonyítsuk, hogy megfontolt döntést hoztunk, alaposan átgondoltuk; így tisz- teletet, támogatást és biztatást kaphatunk a szülőktől.
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286