Page 276 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 276
274 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? A diákok otthoni internet-hozzáférése Bár lehet, hogy a diákoknak van otthon szélessávú internet-hozzáférése, ez nem jelenti egyben azt is, hogy könnyen hozzáférnek az internethez: meglehet, a család vagy a háztartás más tagja elsőbbséget élvez (lásd a 14. fejezet). Figyeljünk arra, hogy a feladatokat kellő időráhagyással adjuk ki, hogy segítsünk ezt a helyzetet megoldani, és tudjuk meg, mennyi időt tölthetnek valójában diákjaink az inter- neten. Lehet-e elvárás, hogy a diákok regisztráljanak egy szolgáltatónál? Egészen egyszerűen: ne tegyük kötelezővé a diákoknak, hogy iskolai feladat telje- sítése miatt regisztráljanak valamelyik közösségimédia-szolgáltatónál. Ha a diákok vagy szüleik nem szeretnék a regisztrációt, találjunk más módot arra, hogy a fel- adatot teljesíthessék. Ha a diákok vagy szüleik nem akarnak regisztrálni egy kö- zösségimédia-szolgáltatóra, az ő döntésük. Szolgáltatóválasztás Előfordulhat, hogy a diákok már regisztráltak máshol, olyan közösségimédia-szol- gáltatónál, amely jobban megfelel egyéni igényeiknek. Ebben az esetben lehetünk rugalmasak, és megengedhetjük, hogy továbbra is meglévő profljukat használják, feltéve, ha az megfelel minimum elvárásainknak. Például annak, hogy a fájlról ké- szíthető olvasható formátumú biztonsági másolat, hogy a felhasználási feltételek nem veszik el teljesen a diákok szerzői jogát és a szellemi tulajdon feletti rendelke- zés jogát, hogy adminisztrátori jogot kapunk az oldalra, a diákok pedig bizonyíta- ni tudják, hogy a szolgáltatás stabil, megbízható, elérhető stb. Alternatívaként mutathatunk a diákoknak javasolt vagy ajánlott szolgáltatókat, de adjuk meg nekik a lehetőséget, hogy maguk keressenek szolgáltatót, ha azt sze- retnék… természetesen ismét azzal a feltétellel, hogy az megfelel minimális elvá- rásainknak. A diákok azonosíthatósága és a felhasználói nevek Probléma lehet nyomon követni, hogy ki milyen adattartalmat posztolt, és mivel vett részt a csoport munkájában. Gondoljuk végig, hogyan azonosítják magukat a diákok egy poszt vagy komment szerzőjeként úgy, hogy bizonyos fokig mégis névtelenek maradjanak (ha ez szükséges; és valószínűleg szükséges, ha kiskorúak- kal foglalkozunk). Néhány ötlet: