Page 273 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 273
17. fejezet: Gyakorlati szempontok az osztálytermi munkában 271 – Szükség esetén könnyen olvasható a biztonsági mentést tartalmazó fájl? A HTML például könnyen olvasható internetes böngészővel, de az XML olva- sásához konvertálnunk kell a fájlt. – Milyen felelőssége van a diákoknak abban, hogy munkájukról biztonsági máso- latot készítsenek? Tanítsuk meg a diákokat, hogyan készítsenek biztonsági má- solatot a munkájukról, és tegyük az ő felelősségükké, hogy ezt rendszeresen megtegyék. Tanácsoljuk nekik, hogy minden esetben készítsenek biztonsági másolatot, amikor jelentős változást eszközöltek weboldalukon, és a végső, el- küldött munkából is legyen másolatuk. Ahogy elvárjuk a diákoktól, hogy a házi feladatokból legyen otthon másolatuk (az „elvitte a cica” kifogások elkerülése érdekében), azt is el kell várnunk tőlük, hogy az online szerkesztett munkából is legyen másolatuk. Ez segít megoldani az olyan helyzeteket, amikor a diák azt állítja, hogy munkája eltűnt a weboldalról. – Milyen legyen a biztonsági másolatom? A tanárok legalább hetente mentsék el az egész oldalt; még gyakrabban, ha jelentős tartalmat adunk hozzá, vagy fontos változtatásokat végzünk. Meg kell terveznünk, és ki kell próbálnunk a tananyag- áthelyezés és az adatvisszaállítás eljárásait, és el kell magyaráznunk diákjaink- nak, hogyan tartsák meg munkájuk HTML-másolatát úgy, hogy megjelenés után azonnal elmentik. Mondjuk el a diákoknak azt is, hogy ha nem tudnak HTML-példányt küldeni a tanárnak, akkor arra kérhetjük őket, hogy még egy- szer adják be munkájukat. A diákok munkáinak biztonsági másolata Nagyon fontos, hogy a diákok másolatot készítsenek online munkájukról, és szo- kásukká tegyük a másolatkészítést bármilyen korosztályban, bármilyen tudás- szinten. A diákoknak legyen feladatuk másolatot készíteni minden munkájukról (a vázlatstádiumban és a végső, beadott változatról is), hátha a számítógépük el- romlik. Ugyanez vonatkozik az online munkára: minden esetben készítsenek biz- tonsági másolatot, amikor jelentős változást eszközöltek weboldalukon, és a végső, értékelésre beküldött munkából is legyen másolatuk. Hasonlóképpen valahányszor valamilyen új adattartalmat tesznek fel az osztály oldalára, másolatot kell készíte- niük róla. Ha egy diák azt állítja, hogy a munkája elveszett, kérjük be tőlük a HTML-másolatot, és azt osztályozzuk. Ha nem tudják munkájuk HTML-másola- tát beadni, akkor adják be / készítsék el a munkát újra. Végezetül: a mentés ne Word-dokumentum legyen, mert a Word-dokumentu- mok időbélyege könnyen manipulálható. Ha HTML-ben mentik a munkát, nem Wordben, az nagyobb biztonságot ad (bár ez a folyamat is manipulálható) annak megállapítására, hogy a diák akkor adta be a munkát, amikor állította, és nem ha- táridő után rakta össze. A biztonságimásolat-készítés módszereiről a 3. fejezetben írtunk.