Page 271 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 271
17. fejezet Gyakorlati szempontok az osztálytermi munkában Áttekintés Az utolsó fejezet néhány általános, az oktatás gyakorlatában előforduló kérdéssel foglalkozik, amelyekkel szembetalálhatjuk maguntat, ha közösségi médiát haszná- lunk diákjainkkal az oktatásban. Szó lesz arról, hogy privát vagy nyilvános oldala- kat használjunk-e, hogyan készítsünk biztonsági másolatot, be- vagy kikapcsol- juk-e a cookie-kat és a fgyelőfunkciót, szó lesz továbbá a sávszélességi kvótákról, a diákok otthoni internet-hozzáféréséről, felhasználóneveikről stb. Az itt összefog- laltak lényege az, hogy gondosan meg kell terveznünk mindenféle közösségi- média-tevékenységet, és fél szemmel a mindennapi tanítási és tanulási gyakorlat gyakorlatiasabb elemeire kell fgyelnünk. Gyakorlati szempontok az osztálymunkában Nem nyilvános kontra nyilvános oldalak Minden szolgáltató más és más szintű adatbiztonságot garantál az oldal vagy a tartalom létrehozói számára. Egyes szolgáltatók lehetővé teszik, hogy zárt oldalt hozzunk létre, amelyhez csak meghívott tagok csatlakozhatnak. Másoknál ez a funkció egyáltalán nem elérhető, vagy csak „prémium” csomagban, ami már fze- tős. Megint mások az adat-önrendelkezés fnomabb eszközeit biztosítják, például lehetővé teszik, hogy a felhasználó blokkolja az oldalt a keresőmotorok előtt, így azt netes kereséssel nem lehet megtalálni, ám különben megtalálgató az oldal (azok számára, akik megkapták a direkt linket). Fel kell mérnünk, milyen előnyökkel és kockázatokkal jár, ha nyilvánossá tesz- szük az oldalt (azaz potenciálisan bárki láthatja, aki az internetre kapcsolódott), vagy inkább legyen privát (vagyis csak azok láthatják, akiket meghívunk rá). Bi- zonyos esetekben a célnak a teljesen privát osztályoldal felel meg – mert esetleg