Page 269 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 269
16. fejezet: Az online világ kockázatai 267 ván: „majd csak megoldódik.” Adódhatnak problémák, ezek többnyire ki- sebb jelentőségűek, de mindig fennáll annak a lehetősége, hogy jogi lépé- seket tesznek ellenünk, diákjaink vagy intézményünk ellen. – Ha a dolgok rosszra fordulnak, kérdezzük meg a diákokat és szüleiket, hogy mit tegyünk. A lehető legnagyobb mértékben vonjuk be a diákokat és szüleiket is a folyamatba. Folyamatosan tájékoztassuk őket, és fogadtas- suk el velük, hogy a közösségi média mindennapjaink részévé vált. Források Online források – Szerzői jog. Keressük meg a nálunk illetékes szerzői jogi szervezetet. Az oktatási intézményeknek és az egyetemi könyvtáraknak gyakran nagyon jó szerzői jogi tájékoztató oldalaik vannak. – A CreativeCommons.org weboldal segít megérteni, hogyan működik a Creative Commons-licenc, innen aztán átléphetünk a nálunk érvényes CC-oldalra. – A W3C’s Web Accessibility Initiative olyan webdesignalapelveket sorol fel, amelyek lehetővé teszik, hogy weboldalaink megfeleljenek az aka- dálymentességi irányelveknek (keresés: „W3C Web Accessibility Initiative”). A web elérhetőségét ellenőrző eszközök is nagyon haszno- sak (keresés: „Web accessibility checker” vagy „Web accessibility evaluation tool”). – Szakmai blogokon, mint például a Mashable.com, a Cnet.com és a TechCrunch.com, a legújabb híreket olvashatjuk számos közösségimé- dia-szolgáltató cégről. – A könyv weboldalán linkek, kockázatkezelési ellenőrzőlisták, fórumbe- szélgetések, egyéb anyagok találhatók az online kockázatok felmérésével kapcsolatban: www.sagepub.co.uk/poore Irodalom De zwArt, M. – linDsAy, D. – henDerson, M. – PhilliPs. M.: Teenagers, legal risks  and  social  networking  sites. Faculty of Education, Monash University, Melbourne, 2011. Elérhető: http://newmediaresearch.educ.monash.edu.au/ moodle/course/view.php?id=37. Letöltés: 2011. október 13.
   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274