Page 264 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 264
262 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? – Ne használjuk többé a szolgáltatást, és kérjük meg a diákokat, hogy más formá- tumban fejezzék be a megkezdett feladatot. Biztosítsuk a diákokat, hogy ennek az érdemjegyükre nem lesz kihatása. – Ha a feladatmegoldásban emiatt fennakadás történt, esetleg hosszabbítsuk meg a leadási határidőt. – Konzultáljunk a diákokkal, hogy megtudjuk, hogyan szeretnék megoldani a helyzetet. Árváltozások – alapkövetelmény: Válasszunk olyan szolgáltatót, amelynek ingyenes alapszolgáltatásai teljesen megfelelnek igényeinknek. A szolgáltatással kapcsolatos szempontok A szolgáltató megbízhatósága, a szolgáltatás időtávlata A közösségimédia-szolgáltatásokat általában proftorientált üzleti vállalkozások, cégek üzemeltetik. (Ilyen például a Blackboard, a WebCT, a Desire2Learn és sok más cég, amelyek tanulásmenedzsment-rendszereket értékesítenek oktatási intéz- mények számára). Ezek az üzleti vállalkozások ugyanazoknak a piaci erőknek vannak kitéve, mint bármely más cég. Számos közösségimédia-szolgáltatást igény- be vehetünk ingyen, de nem minden vállalkozás képes ilyen üzleti modellt fenn- tartani. Olyan céget kell találnunk, amely bizonyítottan tartós üzleti modellt képes működtetni. Átgondolandó: – Mennyire erős, mennyire megbízható a szolgáltatás? Válasszunk nagy, már bi- zonyított, jó hírű céget, amely általában megbízható, stabil, elérhető szolgálta- tást nyújt. Használjuk a szolgáltatást rendszeresen, legalább hat hónapig, mielőtt oktatási célra igénybe vennénk. – Legyen biztonságimásolat-készítési vagy tartalom exportálását célzó tervünk arra az esetre, ha „másik hajóra kell szállni”. Esetleg nézzünk be fórumokra, levelezőlisták archívumaiba, szakmai blogokba (TechCrunch, Mashable, Cnet stb.), találunk-e bizonyítékot arra, hogy a szolgáltatónak nehézségei lennének. Ha minden rosszul sül el… (kockázatkezelés): – Nyissuk meg a biztonsági másolatunkat, és küldjük át az adatainkat egy másik szolgáltatóhoz.
   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269