Page 260 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 260
258 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? – Vajon adataink „be vannak zárva” az adott szolgáltatónál, mert az egyedi adat- formátumot használ? Válasszunk olyan szolgáltatást, amely gyakori formátu- mokkal, például HTML-, XML- és OPML-fájlokkal üzemel. Ha minden rosszul sül el… (kockázatkezelés): – Mondjuk el az érintett felhasználóknak, hogyan lehet eltávolítani vagy láthatat- lanná tenni az érintett tartalmat az oldalon. – Tájékoztassuk az érintett felhasználókat, hogy a szolgáltató adatvédelmi irányel- vei és felhasználási feltételei alapján helyreigazítást kaphatnak. – Nyissuk meg a biztonsági másolatunkat, és küldjük át az adatainkat egy másik szolgáltatóhoz. Adatkontroll és biztonság – alapkövetelmény: Tudnunk kell, kinek és mi- lyen feltételek mellett van hozzáférése az adatainkhoz. Az információ törlésének lehetősége Fontos, hogy törölni tudjuk az adattartalmat, amit mi magunk vagy diákjaink posztoltak az oldalra. Szélsőséges esetekben nagyon gyorsan kell törölnünk sértő vagy gyűlöletkeltő, illetve szerzői jogot vagy adatvédelmi törvényt sértő tartal- makat. Átgondolandó: – Leszedhetünk vagy törölhetünk információt a szolgáltatón? Esetleg szeretnénk, hogy az információ későbbi osztályainknak is rendelkezésére álljon? Válasz- szunk olyan szolgáltatót, amely a felhasználónak engedi beállítani, hogy az in- formáció eltávolítható-e, és ha igen, mikor. Mindenképpen próbáljuk ki, milyen könnyű a feltöltött anyagot eltávolítani, törölni és adatot lementeni az oldalról. – Könnyen és gyorsan távolíthatjuk el az információt az oldalról, ha rágalmazás vagy a szerzői jog, adatvédelmi irányelvek, a privát szféra vagy valamely tör- vény megsértése történt? Válasszunk olyan szolgáltatót, amely biztosítja szá- munkra az irányítást posztjaink, kommentjeink és beszélgetéseink felett. – Ha egy ideig nem látogattuk az oldalt, a szolgáltató törölni fogja az informá- cióinkat? Ez nem lehet probléma, ha egy idő után törölni szeretnénk az informá- ciókat, de a munkáltató intézményünknek esetleg van szabályozása arra, hogy mennyi ideig kell az adatokat megőrizni.