Page 265 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 265
16. fejezet: Az online világ kockázatai 263 A szolgáltató megbízhatósága, a szolgáltatás időtávlata – alapkövetel- mény: Olyan szolgáltatót válasszunk, amely bizonyítottan tartós üzleti mo- dellt képes működtetni. Megbízhatóság Bármilyen online eszköz választásánál (akár az iskola, akár külső szolgáltató mű- ködteti) a megbízhatóság a legfontosabb szempontok közé tartozik. Minden online elektronikus kommunikációs eszköz működésében bekövetkezhet rendszerössze- omlás (az iskola által üzemeltetettben is), a szolgáltatónál és a felhasználónál egyaránt. Ám egyes szolgáltatók megbízhatóbbak másoknál, és tudnunk kell, mennyire megbízható az a közösségimédia-szolgáltató, amelynek szolgáltatását az oktatásban szeretnénk használni. Átgondolandó: – Megbízhatóan működik a szolgáltatás, vagy rendszeresek a leállások? Ha próbá- lunk bejelentkezni, de a szolgáltatás technikai hibák miatt gyakran nem elérhe- tő, akkor célszerű más szolgáltatót keresni. – Rendszeresen van karbantartás a szolgáltatónál? Időnként minden szolgáltatás esetében el kell végezni bizonyos karbantartási munkákat, a jobb szolgáltatók gyakran frissítik és fejlesztik szolgáltatásaikat. Ez azt jelenti, hogy a szolgál- tatás időről időre elkerülhetetlenül elérhetetlenné válik a frissítések ideje alatt. Figyelembe kell azonban vennünk, hogy milyen gyakran (és mikor) fordulnak elő a frissítések, és ennek milyen hatása lehet a diákok (és a tanárok) rendszer- hozzáféréséhez. Ha minden rosszul sül el… (kockázatkezelés): – Ne használjuk többé a szolgáltatást, találjunk megbízhatóbb szolgáltatót. – Ne használjuk többé a szolgáltatást, és kérjük meg a diákokat, hogy más formá- tumban fejezzék be a megkezdett feladatot. Biztosítsuk a diákokat, hogy ennek az érdemjegyükre nem lesz kihatása. – Ha a feladatmegoldásban emiatt fennakadás történt, esetleg hosszabbítsuk meg a leadási határidőt. – Konzultáljunk a diákokkal, hogy megtudjuk, hogyan szeretnék megoldani a helyzetet. Megbízhatóság – alapkövetelmény: Az oktatásban használt közösségi- média-szolgáltatás legyen elérhető és megbízható.
   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270